۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
کد خبر: ۴۶۸۲۲۸
سردار کریمیان:

تقویت روحیه استکبارستیزی میان نسل جوان ضرورت دارد

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: تقویت روحیه استکبارستیزی میان نسل جوان ضرورت دارد.
سردار کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار غلام‌عسکر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در همایش تجلیل از خادمان راهیان نور آذربایجان شرقی در تبریز با بیان این‌که گنج دوران دفاع مقدس پایان‌ناپذیر و ابدی است، اظهار داشت: بایستی این فرهنگ غنی و اثرگذار به دیگر نسل‌های آینده منتقل شود.

وی با بیان این‌که تقویت روحیه استکبارستیزی میان نسل جوان ضرورت دارد، خاطرنشان کرد: اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس لازمه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است؛ در حقیقت هدف از اجرای اردوهای دانش آموزی رفع تکلیف نیست، بلکه  عاملی برای انتقال پیام شهدا و فرهنگ عاشورا است.

سردار کریمیان با تأکید بر این‌که اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور طی سال‌های گذشته با برکات ارزشمندی همراه بوده است، تصریح کرد: باید نقاط ضعف و قوت را بررسی و شناسایی کنیم و سال به سال کیفیت کار را افزایش دهیم، چراکه بایستی پیام شهدا به بهترین شکل ممکن به نسل جوان انتقال یابد.

فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به این‌که راویان دفاع مقدس نقش مهمی در تصویرسازی ذهنی آنچه که در جنگ تحمیلی واقع شد، بر عهده دارند، گفت: در شرایطی که عده‌ای به دنبال تحریف تاریخ انقلاب و دفاع مقدس هستند؛ راویان جنگ می توانند با تبیین ناگفته‌ها و حقایق دوران هشت سال دفاع مقدس، توطئه جدید دشمن را خنثی کنند.

وی با بیان این‌که پیام رسانی هدف اصلی اردوهای راهیان نور است، افزود: بهترین مسیر برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، ایثار و شهادت توسعه کاروان‌های راهیان نور است، در این راستا نیازمند حمایت تمامی نهادها و سازمان‌های مرتبط هستیم؛ با دارا بودن این گنج بی‌منتها نباید به سراغ الگوسازی از روی فیلم‌های هالیوودی رفت.

سردار کریمیان خواستار ایجاد جذابیت‌های لازم با بهره‌مندی از فناوری‌های نوین در اردوهای راهیان نور شد و گفت: امیدواریم در سال های آینده سمت و سوی کاروان‌های راهیان نور استان به سمت مناطق عملیاتی جنوب کشور باشد تا دانش آموزان از جذابیت های اثر بخش آن بهره‌مند شوند.

فرمانده سپاه عاشورا در ادامه با بیان این‌که مسجد پایگاه تربیت دانش‌آموزان و بسیجیان مؤمن، متعهد و ولایت‌مدار است، افزود: نیازمند احیای جایگاه حقیقی مساجد در محلات هستیم؛ باید دانست که شهدا همه بچه های مسجد و آگاه به مبانی دینی و ارزشی بودند./203/935/ب1

 

ارسال نظرات