۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۴۶۸۲۴۹
نماینده ولی فقیه در لرستان:

سبک زندگی اسلامی تضمین کننده سلامت بشریت است

نماینده ولی فقیه در لرستان دین اسلام را دین سلامت دانست و گفت: سبک زندگی اسلامی تضمین کننده سلامت زندگی بشریت است.
امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، عصر امروز در مراسم افتتاح فاز نخست درمانگاه بیماران سرطانی بیمارستان شهید رحیمی خرم‌آباد با تبریک ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع)، گفت: پیامبر(ص) الگو و اسوه مسلمانان است.

وی با اشاره به اهمیت پیامبر(ص) به امر سلامت، افزود: دائم‌الوضو بودن از سیره ایشان بود و نظافت و پاکیزگی پیامبر اکرم(ص) برای بشریت این پیام را به همراه دارد که دین اسلام، دین سلامت است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه برای ما افتخار است که پیرو مکتبی هستیم که بنیانگذار آن پیامبر پاکیزگی، آراستگی و بنیانگذار سلامت است، خاطرنشان کرد: پیروی از سبک زندگی اسلامی تضمین کنند سبک زندگی بشریت است.

وی با بیان اینکه سلامت ما در گرو توجه به سبک زندگی اسلامی است، اظهار داشت: در سایه پیروی از سبک زندگی اسلامی و توجه به سیره زندگی اهل بیت(ع) سلامتی ما تضمین می‌شود.

حجت الاسلام والمسملین میرعمادی با تأکید بر ضرورت توجه به تغذیه صحیح و درست و حلال افزود: برای حفظ سلامت خویش باید از پرخوری پرهیز کرد، تا زمانی ‌که نوع بینش ما از سلامت و بیماری سلامت و بیماری خاص است این سلامتی کامل نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: سلامتی ما زمانی کامل است که سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی باشد، با جسم و روح بیندیشیم و سبک زندگی مردم را اصلاح کنیم.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه سبک زندگی غلط؛ عامل بیشتر بیماریها است، افزود: با تغییر سبک زندگی خویش سلامت ما تضمین می شود.

وی با تأکید بر توجه به سلامت زندگی معنوی اظهار داشت: نوع تعامل پدر و مادر با فرزندان و پوشیدن لباس در زندگی انسان مؤثر است و نحوه زندگی اسلامی در اقتصاد سالم نیز نقش آفرین است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تأکید بر ضرورت پرداختن در حوزه آموزش پزشکی و سلامت در سایه سبک زندگی اسلامی گفت: مردم و خیران در این زمینه نقش بسزایی دارند.

وی با اشاره به اینکه دولت نمی‌تواند تمام هزینه‌های بخش سلامت را برعهده بگیرد و اگر در این زمینه هم اقدامی انجام دهد نمی‌تواند دائمی باشد و بخشی از کارها را برعهده می گیرد، افزود: مردم و خیران بخش سلامت در سلامت جامعه نقش کلیدی دارند و با حضور این دو قشر سلامت جامعه را محقق می‌کند./202/9459/ب1

ارسال نظرات