۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹
کد خبر: ۴۶۸۲۸۵
حجت‏الاسلام والمسلمین خسروپناه در گفت‏‌‌وگو با رسا خبر داد؛

انتشار کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب در آینده نزدیک

حجت‎الاسلام والمسلمین خسروپناه از نوشتن و ویرایش کتاب منظومه فکری رهبر معظم انقلاب خبر داد و گفت: این منظومه در آینده نزدیک منتشر می‎شود که ساختار آن با کتاب منظومه فکری امام راحل یکی بوده، اما از فرمایشات حضرت آقا استفاده شده است.
حجت الاسلام والمسلمین عبد‌الحسین خسروپناه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‎الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، استاد حوزه و دانشگاه، در مراسم رونمایی از کتاب «منظومه فکری امام خمینی(ره)» که شامگاه امروز در فرهنگسرای گلستان تهران برگزار شد، در گفت‎وگوی اختصاصی با خبرنگار رسا، به تشریح ویژگی‏های این کتاب پرداخت.

وی بیان داشت: این کتاب منظومهوار نوشته شده است. سایر آثار امام راحل تک مسألهای است، یعنی سخنان ایشان را تاریخی جمع کرده ‏اند و نظاممند کتابی ننوشتهاند. ولی نظام بینشی، منشی و کنشی امام خمینی(ره) در این کتاب کاملاً با ذکر اهداف نظامات اجتماعی بیان شده است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این‏که در این کتاب، منظومه فکری امام خمینی(ره) بر اساس توحید محوری بیان شده است، یادآور شد: در منظومه فکری امام(ره) از ترکیب روش عقلی و نقلی یعنی قرآن و حدیثی استفاده شده است.

وی ادامه داد: همچنین ایشان به آرای قدمای سابق از فلاسفه، مفسرین، متکلمین، عرفا و فقها توجه داشته‎اند. به یک معنا اندیشه امام خمینی(ره) استمرار اندیشه علمای سلف است، اما ناظر به پاسخگویی به نیازهای معاصر با همان بیان اسلام جامعنگر و ناب محمدی در مقابل اسلام آمریکایی و التقاطی.

حجت‎الاسلام والمسلمین خسروپناه، عنوان کرد: همانطور که منظومه شمسی با محوریت خورشید است، منظومه فکری امام خمینی(ره) نیز با محوریت توحید است که از مباحث اعتقادی، مبانی و بینشی گرفته تا مباحث کنشی و اجتماعی نمایان است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از نوشتن و ویرایش منظومه فکری رهبر معظم انقلاب خبر داد و اظهار داشت: این منظومه در آینده نزدیک منتشر میشود که ساختار آن با منظومه فکری امام راحل یکی بوده، ولی از فرمایشات حضرت آقا استفاده شده است./202/993/ب1

ارسال نظرات