۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
کد خبر: ۴۶۸۴۸۶
امام جمعه بهشهر:

رمز بقا و ماندگاری نظام، زنده نگه داشتن مبانی اصولی انقلاب است

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که رمز بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن آرمان ها و مبانی اصولی انقلاب است، گفت: دشمنان تلاش می کنند با کمرنگ کردن این اصول مهم زمینه ای را برای نفوذ در کشور فراهم کنند.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت‌الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امروز در مراسمی که به مناسبت، رمز موفقیت و پیروزی نبی اکرم(ص) را پایبندی به توصیه‌های الهی دانست و گفت: اخلاص، عدالت و میانه‌روی از جمله موضوعات مهم اجتماعی است که خداوند به پیامبر اسلام سفارش کرده و ایشان با درایت و پیروی از این توصیه‌ها به پیروزی رسید.

وی با بیان این که نگاه ما باید عبرت‌آموز باشد، افزود: با نگاه کردن به سرنوشت مستکبران و جهان خواران متوجه این مهم می‌شویم که آن‌ها به خودشان هم رحم نمی‌کنند و همه ارتباطاتشان نه از روی علاقه بلکه تنها به خاطر منافع شخصی است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که امربه‌معروف و نهی از منکر از جمله موضوعات مهم در تبیین معارف اسلامی و فرهنگ نورانی اهل‌بیت(ع) است، تصریح کرد: زمانی که از امر به ‌معروف و نهی از منکر سخن به میان می‌آید بحث ارشاد و هدایت نیست بلکه فرمان به‌خوبی ها و امر و نهی در اولویت هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از معروفات مهم که می‌تواند منجر به تحول در عصر حاضر شود بحث اخلاص است، خاطرنشان کرد: اخلاص به معنی پاک‌سازی نیت و پاک نگه‌ داشتن قلب باید در برنامه زندگی همه‌ ما قرار گیرد.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که اسلام هرگز تحت تأثیر کاخ سیاه ظلمت آمریکا قرار نمی‌گیرد، گفت: مسلمانان جهان تنها با توکل بر خدا به دفاع و مقاومت در راه دین ادامه می‌دهند و هرگز تحت تأثیر لباس، کاخ و ساختمان‌های دشمنان اسلام قرار نمی‌گیرند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که اختلاف از جمله موضوعاتی است که ضرر و زیان را به دنبال دارد تصریح کرد: کسانی که اختلاف‌ افکنی می‌کنند خیرخواه نیستند چرا که به دنبال منافع شخصی خود هستند.

وی با اشاره به این که اسلام هیچ‌گاه با استکبار سازش نمی‌کند، خاطرنشان کرد: کسانی که به دنبال مذاکره و سازش با دشمنان اسلام هستند بدانند که قرآن کریم هم این موضوع را رد کرده است و ما به‌عنوان ملت بیدار و انقلابی تابع ولایت هستیم.

امام جمعه بهشهر با تأکید بر این که ملت ایران هیچ گاه زیر بار ظلم و ستم نخواهد رفت، افزود: ملت بزرگ ایران در دفاع از آرمان های انقلاب همواره ثابت قدم بوده و هستند.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که ملت بزرگ ایران تا آخرین لحظه پای آرمان های انقلاب خواهند ماند، تصریح کرد: مردم کشورمان با حضور در صحنه خود در عرصه های مختلف این انقلاب ثابت کردند که همواره پای آرمان های انقلاب خواهند ماند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که دشمنان اسلام و انقلاب از نخستین روز های پیروزی این انقلاب همه توان و سرمایه خود را در جهت براندازی نظام اسلامی به کار گرفتند، تصریح کرد: علیرغم گذشت 38 سال از عمر این انقلاب، اما همچنان توطئه و دشمنی های بدخواهان نظام علیه ملت ایران ادامه دارد.

استاد حوزه علمیه مازندران با مهم ارزیابی کردن مسأله نفوذ از سوی دشمنان خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی ها در کشور همچنان نسبت به پروژه نفوذ دشمنان بی تفاوت هستند و این مسأله بسیار آسیب زا است.

امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود بر ضرورت توجه بیشتر مسؤولان نسبت به مسائل فرهنگی تأکید کرد و گفت: متأسفانه برنامه هدفمند و مشخصی برای برنامه های فرهنگی در جامعه وجود ندارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که دشمن همه توان خود را برای کمرنگ کردن مبانی دینی و انقلابی در جامعه به کار گرفته است، تصریح کرد: بهترین راه مقابله با هجمه های دشمنان تقویت اصول و مبانی دینی و انقلابی در جامعه است.

وی با اشاره به این که رمز بقا و ماندگاری انقلاب اسلامی زنده نگه داشتن آرمان ها و مبانی اصولی انقلاب است، خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند تا کمرنگ کردن این اصول مهم زمینه ای را برای نفوذ در کشور فراهم کنند. 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که عملیات آزادسازی حلب را می‌توان مشابه آزادسازی خرمشهر دانست، تصریح کرد: مردم مجاهد آن زمان با پیروزی بر دشمنان اسلام و برگزاری جشن پیروزی، کمر استعمارگران را شکستند و امروز پیروزی حلب بارقه های امید را در بین مسلمانان ایجاد کرد./1317/202/ب3

 

ارسال نظرات