۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۶۸۵۱۱

حجت‌الاسلام محمدکاظم محامدی از روحانیان سرشناس بابل درگذشت

حجت‌الاسلام محمدکاظم محامدی از روحانیون سرشناس و بزرگ بابل بر اثر بیماری و کهولت سن دارفانی را وداع گفت.
درگذشت حجت الاسلام محامدی درگذشت حجت الاسلام محامدی درگذشت حجت الاسلام محامدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام محمدکاظم محامدی از روحانیون سرشناس و بزرگ بابل بر اثر بیماری و کهولت سن دار فانی وداع گفت.

وی از خانواده عالم و خود از علمای خوش نام و با سابقه شهرستان بابل بود که در سال 1313 در روستای کله بست‌ متولد شد.

وی دروس مقدماتی را در محضر پدر بزرگوارش حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ احمد محامدی، از اساتید حوزه علمیه بابل فرا گرفت و سپس برای ادامه تحصیلات حوزوی به مدارس علمیه مولانا و صدراعظم بابل رفت و از علما و مدرسان این شهرستان بهره مند شد.

حجت الاسلام محامدی سپس به همراه پدر بزرگوارشان عازم شهر مقدس قم شد و همراه برادرش شیخ محمد جواد که در آن شهر مشغول فراگیری علوم اسلامی بود به تحصیل علوم دینی پرداخت و پس از تلمذ از محضر علمایی همچون حاج آقا ستوده، حاج آقا بتولی رشتی و آیت الله نوری همدانی عازم نجف اشرف شد.

ایشان سپس در نجف از فیض حضرات آیات سید اسدالله مدنی، شیخ محمد رحمتی کرمانی، حاج شیخ محمد تقی آل رازی، حاج میرزا ولی آقا فلسفی، حضرت امام خمینی(ره)، آیت الله العظمی خویی(ره) و  آیت الله میرزاهاشم آملی(ره) بهره های فراوان برد و پس از اتمام دروس به ایران و شهر بابل مراجعت کرد.

حجت الاسلام محمد کاظم محامدی سالها امام جماعت مسجد محله برج بن را عهده دار بود و به نشر علوم دینی به شیفتگان و علاقمند علوم حوزوی مشغول بود. سرانجام این عالم ربانی امروز در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.

گفتنی است، مراسم تشییع پیکر آن عالم ربانی فردا از ساعت 9:30 از مسجد برج بن به سمت آرامگاه گله محله بابل برگزار می شود./1313/203/ب3

ارسال نظرات