۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۶۸۵۲۵
حجت‌الاسلام اسلامی اردکانی:

ساختار منسجم، زبان درست و محتوای پربار از ویژگی‌های نقد است

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب گفت: ساختار منسجم، زبان درست و محتوای پربار از ویژگی‌های مهم یک نقد است، یک ناقد انسانی سمج و پیگیری است که هیچگاه نباید در مراسم‌هایی چون این جشنواره از کسی انتظار تشکر و جایزه داشته باشد.
حجت الاسلام اردکانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید حسن اسلامی اردکانی دبیر سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب بعدازظهر امروز در اختتامیه سیزدهمین جشنواره نقد کتاب که در پژوهشکده فرهنگ، هنر و معماری برگزار شد با اشاره به اینکه با وجود ستایش نقد ظرفیت‌هی آن وجود ندارد اظهار داشت: در واقع یک ناقد حرفه‌ای باید نقد را در پیش خودش حفظ کند، استمرار یکی از نیازهای نقد است و جشنواره هم می‌کوشد تا همین اتفاق بیافتد.

وی ادامه داد: ساختار منسجم، زبان درست و محتوای پربار از ویژگی‌های مهم یک نقد است، یک ناقد انسانی سمج و پیگیری است که هیچگاه نباید در مراسم‌هایی چون این جشنواره از کسی انتظار تشکر و جایزه داشته باشد.

دبیر سیزدهمین دوره جشنواره نقد کتاب تاکید کرد: در این دوره 1060 اثر به جشنواره ارائه شده است که نسبت به دوره گذشته که 640 اثر بود افزایش پبدا کرده است، در اصل امسال نسبت به دوره گذشته رشد دو برابری حاصل شده است.

حجت‌الاسلام اسلامی اردکانی یادآور شد: در میان آثار امسال 249 اثر به مرحله نهایی راه پیدا کرد، در این میان 23 مقاله به عنوان آثار برگزیده انتخاب شد، در دوره سیزدهم در بخش داوری فلسفه، تعداد مقالات زیاد بوده و رقابت تنگاتنگ و داوری هم را سخت کرد.

وی در پایان گفت: برخلاف برخی گروه‌ها در گروه علوم قرآن و حدیث، روانشناسی و علوم تربیتی، ادبیات عرب، ،علوم سیاسی و ایران و اسلام هیچ اثر قابل توجه انتقادی حائز رتبه نشد./816/202/ب3

ارسال نظرات