۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۴۶۸۵۳۹
آیت الله جوادی آملی:

گزارش مشکلات کشور به بیگانه نشانه بیماری افراد است

حضرت آ‌یت الله جوادی آملی گفت: افرادی که به محض رخ دادن یک مشکل در کشور با رسانه های بیگانه تماس می گیرند و به آنها گزارش می دهند در فرهنگ قرآن، این گونه افراد بیمارند؛ این بیماری ها و امراض با آزمایشگاه های حیوانات قابل تشخیص و درمان نیست، و لذا باید به دنبال پاسخ این سوال هم بود که این امراض را چگونه باید درمان کرد.
آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در دیدار وزیر بهداشت، با تاکید بر اهمیت بهداشت و امر پیشگیری، اظهار داشت: باید به پیشگیری و مسئله بهداشت بیش از درمان اهمیت داد و در این مسیر فرهنگ سازی و توجه به آموزه های اسلامی ضروری است.

وی مساله فرهنگ سازی در حوزه بهداشت را مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: فرهنگ سازی باید به صورت جدی در بحث بهداشت مورد توجه باشد و این مهم تنها بر عهده وزارت بهداشت نیست بلکه باید دیگر نهادها و سازمانها در این زمینه اقدام و کمک نمایند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به آموزه های بهداشتی اسلام گفت: اکثر بیماری ها ریشه در پرخوری و بدخوری دارد و این موارد به شدت در فرهنگ اسلامی نکوهش گردیده است لذا به ما فرمودند تا گرسنه نشدید کنار سفره ننشینید و قبل از سیر شدن از کنار سفره برخیزید.

حضرت آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود طبابت را حرفه ای مقدس دانست و ابراز داشت: مشکل برخی این است که بین طب و بیطاری فرق نمی گذارند؛ این افراد انسان را همان حیوان می دانند و تنها اندازه مصرف  دارو را بین انسان و حیوان متفاوت می دانند در حالی که انسان این نیست؛ در سالهای اخیر همایش مشترکات انسان و دام فراوان داشته ایم اما آنچه جایش در این میان خالی است همایش تشخیص مشترکات انسان و فرشته است که برخی از دانشگاه ها به تازگی این همایش را در دستور کار خود قرار داده اند.

وی ادامه داد: جامعه ای که نامحرم را دید و طمع کرد، و یا افرادی که به محض رخ دادن یک مشکل در کشور با رسانه های بیگانه تماس می گیرند و به آنها گزارش می دهند در فرهنگ قرآن، این گونه افراد بیمارند؛ این بیماری ها و امراض با آزمایشگاه های حیوانات قابل تشخیص و درمان نیست، و لذا باید به دنبال پاسخ این سوال هم بود که این امراض را چگونه باید درمان کرد.

وی ابراز داشت: فن شریف طبابت باید بداند در رابطه با موجودی به نام انسان است که با فرشته مشترکات دارد لذا پزشک باید بیمار را انسان بداند و در هنگام درمان به همه وجوه او توجه کند.

حضرت آیت الله جوادی آملی با تاکید بر اینکه انسان موجودی ابدی است اظهار داشت: این سخن تنها سخن انبیاء است که انسان در مواجهه با مرگ، مرگ را می میراند نه اینکه بمیرد، انسان مرگ را پشت سر می گذارد و ابدی می شود و موجود ابدی را طب اداره می کند نه بیطاری.

در ابتدای این دیدار قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ارائه گزارشی از پروژه های بیمارستانی استان قم و خدمات انجام شده در حوزه های آموزش و بهداشت پرداخت./1323/د102/ج1

ارسال نظرات