۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۷
کد خبر: ۴۶۸۵۸۱
در قزوین برگزار می شود؛

چهارمین جشنواره استانی دین در رسانه های محلی

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: چهارمین جشنواره دین در رسانه‌های محلی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی در اسفند ماه سال جاری با هدف ارج نهادن به سعی و تلاش مطبوعات و رسانه‌های محلی در راستای ترویج آموزه‌های دینی در قزوین برگزار می‌شود.
چهالرمین جشنواره استانی دین در رسانه های محلی

حجت الاسلام عباس نظری،‌ معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به برگزاری چهارمین جشنواره استانی دین در رسانه‌های محلی، گفت:‌ چهارمین جشنواره دین در رسانه‌های محلی به همت اداره کل تبلیغات اسلامی در اسفندماه سال جاری در قزوین برگزار می‌شود و آثار ارسال شده و فاخر در قالب مکتوب و نرم افزار تولید و در دسترس قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به بخشهای مختلف جشنواره، عنوان کرد: شرکت کنندگان در این جشنواره می‌توانند آثار خود را در بخشهای مقاله، داستان، شعر، عکس و گزارش خبری در حوزه علوم دینی و فرهنگی که از دهه فجر 1394 به بعد در یکی از نشریات و خبرگزاری های محلی چاپ شده، حداکثر تا دی ماه 1395 ارسال کنند.

حجت الاسلام نظری در ادامه افزود: آثار حداکثر تا 6 اثر در هر بخش قابل ارسال هستند، در اهدای جوایز نیز علاوه بر اهدای جایزه به نفرات نخست تا سوم برگزیده در هر بخش، مدیر مسؤول نشریه و رسانه‌ای که اثر برگزیده در آن انتشار یافته نیز جایزه دریافت خواهد کرد.

وی درباره هدفهای این جشنواره، ابراز داشت: ارج نهادن به سعی و تلاش مطبوعات و رسانه‌های محلی در راستای تبلیغ دینی و فرهنگی و همچنین ترویج آموزه‌های دینی بر اساس تفکرات عقلانی در مطبوعات و رسانه‌های محلی از هدفهای برگزاری این جشنواره است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین سپس به تأثیرات برگزاری چنین جشنواره‌هایی اشاره کرد و ابراز داشت‌: ارتقابخشی سطح آگاهی افراد جامعه در موضوع های دینی از ضرورت های اجتناب ناپذیر است، رسانه‌ها نیز یکی از ابزارهایی هستند که در این راستا قابل بهره برداری هستند، از این رو برگزاری چنین جشنواره‌هایی موجب می‌شود مردم ضمن آشنایی با رسانه‌ها بخشی از نیازمندی دینی خود را در رسانه‌ها پیگیری کنند.

وی ادامه داد: همچننین رسانه‌ها نیز تلاش خود را افزایش می‌دهند تا با درج مطالب دینی در بخشهای مختلف در کنار ارتقابخشی سطح مطالب، مخاطب خود را نیز افزایش دهند.

حجت الاسلام نظری با دعوت از رسانه‌ها برای شرکت در این جشنواره، عنوان کرد: با توجه به اینکه این جشنواره در سالهای آینده نیز برگزار خواهد شد، از تمام رسانه‌های محلی دعوت به شرکت در این جشنواره داریم و امیدواریم با داشتن نگاه جدی نسبت به این امر آثار فاخری را به جشنواره ارسال کنند.

وی در پایان با اشاره به آدرس های دبیرخانه این جشنواره، گفت:‌ شرکت کنندگان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره با استفاده از آدرس اینترنتی www.tebyan-qz.ir  و یا رایانامه Elib.tqazvin@gmail.com ارسال کنند،‌ 02833341626 تلفن تماس با دبیرخانه و 02833348900 نیز  آدرس فکس دبیرخانه هستند که شرکت کنندگان می‌توانند برای کسب اطلاع با آنها تماس حاصل کنند./955/302/ب2

ارسال نظرات