۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۶۸۶۲۹
رییس بنیاد شهید و امورایثارگران خبر داد؛

تنظیم و تدوین خاطرات و وصایای شهدا به صورت موضوعی

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی با زنده ماندن فرهنگ جهاد و شهادت شکل می گیرد به فعالیت های دبیرخانه توسعه فرهنگ ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: به زودی وصایای شهدا به صورت موضوعی و همچنین خاطرات شهدا منتشر می شود.
شهیدی با نوری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهیدی رییس بنیاد شهید و امورایثارگران و جمعی از اعضای دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت پیش از ظهر امروز  با حضور در بیت حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام شهیدی در این دیدار با اشاره همکاری نهاد ریاست جمهوری، وزارت فرهنگ، سازمان های فرهنگی و حوزه علمیه با بنیاد شهید و امور ایثارگران برای توسعه فرهنگ جهاد و شهادت اظهار داشت: ما همواره فعالیت های خودمان را با استفاده از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دنبال می کنیم.

وی تأکید کرد: کار برای شهدا و خانواده های آنها خواسته همه مردم است و متعلق به یک گروه خاص نیست، چراکه جهاد و شهادت از زمان خود پیامبر بوده که اوج آن در زمان امام حسین(ع) و در جریان واقعه عظیم عاشورا شکل گرفت، بنابراین فرهنگ جهاد، فرهنگ ایثار و فرهنگ شهادت از گذشته بوده و تا آینده ادامه خواهد داشت.

رییس بنیاد شهید و امورایثارگران با اشاره به تلاش بی وقفه دبیرخانه شورای عالی توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به مدیریت رییس جمهور در زمینه فعالیت های فرهنگی برای خدمت به شهدا، عنوان کرد: ما می خواهیم در این دبیرخانه با کارهای نرم افزاری و به ویژه تولید آثار فاخر سبب رشد فرهنگ شهادت بشویم، چراکه دشمنان ما نیز این فرهنگ را شناخته و دائما علیه آن کار می کنند.

وی تصریح کرد: پیروزی و تدوام انقلاب اسلامی با زنده ماندن فرهنگ جهاد و شهادت شکل می گیرد، همچنانکه امروز در عراق، سوریه و یمن همین فرهنگ عامل پیروزی و موفقیت آنها است، بنابراین هرچه قدر در این زمینه کار کنیم جا دارد، چراکه ارزش جهاد و شهادت به مرزهای جمهوری اسلامی خلاصه نمی شود و به کشورهای دیگر منطقه نیز می تواند فواید خود را منتقل کند.

حجت الاسلام شهیدی با بیان اینکه در دبیرخانه شورای عالی پژوهش های خوبی صورت گرفته است، تأکید کرد: از آنجایی که ما هنوز در ابتدای راه هستیم فعلا بیشتر فعالیت های مان در مورد شخصیت شهدا خلاصه می شود که به عنوان نمونه تلاش کردیم تا وصایای شهدا به صورت موضوعی چاپ شده و در اختیار مردم قرار بگیرد که بخشی از این کار انجام شده و بخشی هم در آینده صورت می گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت های این دبیرخانه جمع آوری، تنظیم و تدوین خاطرات شهدا است که این اثر هم در حال آماده سازی است ولی در مورد شهدای صدر اسلام از جمله زمان پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) فقط مرحله چاپ و نشر آن باقی مانده و کارهای دیگر انجام شده است./1330/202/ب3

 

ارسال نظرات