۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۴۶۸۶۵۳

یازدهمین دوره مسابقات قرآن ویژه جامعه کار و تلاش در هرمزگان برگزار شد

یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری و تعاونگران هرمزگان در دو بخش خواهران و برادران در سالن اجتماعات اداره‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان بندرعباس برگزار شد.
مسابقات قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان در آیین آغاز یازدهمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کارگری و تعاونگران استان که امروز در سالن برق منطقه ای هرمزگان برگزار شد گفت: قرآن یک نسخه شفابخش و دستورالعمل جامع برای اداره زندگی انسان‌هاست و هر انسانی که می‌خواهد از نعمت زندگی در سایه قرآن بهره‌مند شود، باید دستورات قرآن را بکار گیرد.

وی افزود: قرآن در همه زوایای زندگی بشر دارای طرح و برنامه است و ما انسان‌ها باید با تمسک به قرآن خلأهایی که در زندگی داریم را برطرف کنیم.

سرپرست تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان‌ داشت: افزایش آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های مختلف در جامعه، نشان‌دهنده فاصله گرفتن از آموزه‌های قرآن در زندگی است و آن چیزی که امروز جامعه به آن نیازمند است، عمل کردن به قرآن و پیاده‌کردن دستورات آن در زندگی است.

حجت الاسلام انصاری با بیان اینکه قرآن کتابی است که هیچ شکی در آن وجود ندارد و در میان کتاب‌های آسمانی هیچ کدام جایگاهی مانند قرآن ندارند، اظهار داشت: تمام مسائلی که مربوط به هدایت بشر است در قرآن آمده و انسان‌ها در سایه قرآن به آرامش می‌رسند.

وی در پایان بر خواندن، حفظ، توجه به معانی و مفاهیم و عمل به دستورات قرآن تاکید کرد.

در ادامه، محمدعلی سلیمی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان نیز با اشاره به اینکه بیش از نیمی از جمعیت استان را جامعه کارگری تشکیلمی دهد اظهار داشت: این مسابقات با هدف توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و کشف استعدادهای قرآنی در بین جامعه کار و تلاش برگزار شده است.

وی با بیان اینکه هر ساله تعدادی از جامعه کار و تلاش به مسابقات کشوری راه یافته و برخی نیز موفق به کسب رتبه برتر شدند، خواستار افزایش سطح این مسابقات و ارائه راهکارهایی دراین باره شد.

گفتنی است، یازدهمین دوره از مسابقات قرآن کریم ویژه جامعه کار و تلاش هرمزگان در دو گروه خواهران و برادران به صورت جداگانه در رشته‌های قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ کل، حفظ 10 جزء و 20 جزء و مفاهیم با یکدیگر قابت می‌کنند./202/851/ب1

ارسال نظرات