۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۴۶۸۶۸۲

کسب رتبه نخست مدرسه علمیه ولی عصر اهواز در آزمون علمی مهارتی حوزه‌‌های علمیه

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز گفت: این مدرسه برای هفتمین سال پیاپی رتبه نخست را در آزمون علمی ـ مهارتی حوزه های علمیه سراسر کشور کسب کرد.
حجت الاسلام سید جعفر موسوی، مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید جعفرموسوی، مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز، در مراسم عمامه گذاری 8 طلبه مدرسه سفیران ولیعصر(عج) اهواز که ظهر امروز در این مدرسه برگزار شد، با اشاره به این که دو مدرسه سفیران در سطح دو و سه به فعالیت می پردازند، خاطرنشان کرد: این مدرسه برای هفتمین سال پیاپی رتبه نخست را در آزمون علمی ـ مهارتی حوزه های علمیه سراسر کشور کسب کرد که در سه مقطع سطح 2، اول کشوری و در دو مقطع نیز رتبه دو کشوری را حائز شد.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز با بیان این که مدرسه مذکور در سال تحصیلی کنونی بیشترین جذب طلبه را در مقایسه با سایر مدارس اهواز دارد، افزود: 115 متقاضی برای مصاحبه حضور و از این میان تنها 31 نفر جذب شدند که تعداد دیگری از آنها در مدرسه حیدر کرار و نیز امیرالمؤمنین(ع) نجف اشرف حضور دارند.

این مقام مسؤول به تحصیل 108 طلبه در سطح 3 اشاره و اظهار داشت: افزون بر تدریس رسائل و مکاسب، مباحثی همچون علم الحدیث در 9  واحد، تفسیر قرآن کریم در 14 واحد، کلام در 12 واحد و علوم تربیتی را در 18 واحد و در طی سه تا چهار سپری می کنند.

حجت الاسلام موسوی به تصویب ارتقای مدرسه به سطح 3 در کمیته شورای گسترش اشاره و خاطرنشان کرد: هفته آینده در شورای گسترش مدرسه سفیران ولیعصر(عج) به عنوان مرکز رسمی سطح 3 استان معرفی خواهد شد.

وی با بیان این که 25 درصد برگزیدگان جشنواره علامه حلی استانی از طلاب مدرسه هستند، اظهار داشت: احداث کتابخانه ای با بیش از 15 هزار جلد کتاب و تهیه کتب از سوی طلاب و اساتید از فعالیت های پژوهشی مدرسه است.

مدیر مدرسه سفیران ولی عصر (عج) اهواز گفت: هر طلبه ای در مدرسه پس از گذراندن سطح سه باید 32 مقاله علمی و دو پایان نامه را در هشت سال ارائه دهد و در کنار آن درس کفایه و درس خارج در حال انجام شدن است.

این مقام مسؤول به فعالیت طلاب مدرسه در سطوح مختلف اشاره و اظهار داشت: فعالیت در طرح صالحین، ائمه جمعه موقت در مساجد، کارگروه های جهادی ـ تبلیغی، مدارس امین، طرح معراج و همچنین فعالیت در مؤسسه های خیریه برای کمک به مردم مناطق محروم و حاشیه اهواز با همکاری خیران از جمله فعالیت های تبلیغی طلاب مدرسه است./202/9456/ب1

ارسال نظرات