۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۴۶۸۷۵۳
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران:

کمرنگ شدن ارزش های دینی و انقلابی از راه های نفوذ دشمن است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران کمرنگ شدن ارزش های دینی و انقلابی را یکی از راه های نفوذ دشمنان در نظام اسلامی دانست و گفت: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت مبانی و اصول انقلابی کشور بهره گرفت تا شاهد خنثی شدن توطئه های دشمنان باشیم.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در جمع تعدادی از واقفان خیراندیش استان، از وقف به عنوان یک سنت حسنه دینی یاد کرد و گفت: وقف عامل عزت و عظمت جامعه اسلامی است که باید در جهت تقویت آن گام برداشت.

وی با بیان این که باید از طریق فرهنگ سازی این سنت حسنه دینی را حفظ کرد و در جهت گسترش آن در جامعه گام برداشت، افزود: باید اثرات مادی و معنوی وقف از سوی علما و بزرگان دینی برای جامعه بیان شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که سنت حسنه وقف ظرفیت ناشناخته ای است که هنوز به خوبی برای جامعه تبیین نشده است، خاطرنشان کرد: تا پیش از پیروزی انقلاب حکمت وقت همه تلاش خود را برای از بین بردن این سنت دینی به کار گرفت که با پیروزی انقلاب و فتوای تاریخی امام راحل، وقف دوباره احیاء و در جامعه گسترش یافت.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که بسیاری از شعائر دینی و ارزش های اسلامی با بهره گیری از فرهنگ وقف در جامعه حفظ و گسترش یافته است، تصریح کرد: امروز نیز یکی از بهترین راه های گسترش اسلام ناب در جامعه ترویج فرهنگ وقف است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که متأسفانه وقف امروز در جامعه دینی مظلوم واقع شده است، گفت: آن طور که شایسته این سنت حسنه دینی بود به آن توجه نشد و امروز همه وظیفه داریم برای احیاء و گسترش آن از همه ظرفیت های موجود بهره گیریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که سنت حسنه وقف بهترین ظرفیت برای خدمت به جامعه به ویژه محرومان است، تصریح کرد: اگر این صدقه جاریه به خوبی در جامعه تبیین شود به حتم بسیاری از مشکلات اقتصادی فعلی که در مردم با آن مواجه هستند رفع خواهد شد.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به این که سنت حسنه وقف نشان از آینده نگری اسلام، پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) برای امت خود بوده است، خاطرنشان کرد: بهترین راه برای گسترش اسلام ناب در جامعه تقویت سنت دینی وقف است.

وی با بیان این که انسان ها با وقف اموال خود ضمن دل کندن از تعلقات دنیوی، توشه ای برای آخرت خود فراهم خواهند کرد، گفت: انسان اگر کار خیر و ماندگاری انجام دهد پس از مرگ نیز یاد و نام او همواره زنده و جاویدان خواهند ماند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که وقف موجب ماندگاری انسان تا قیامت می شود، تصریح کرد: علاوه بر این می توان مشکلات انسان های فقیر و محروم جامعه را نیز با بهره گیری از وقف رفع کرد.

حجت الاسلام علیزاده وقف را موجب عزت و سربلندي واقف و نظام اسلامي دانست و با بیان این که وقف از ماندگارترين سنت هاي حسنه در جامعه است، گفت: تلاش براي تداوم اين حسنه جاريه بسيار ضروري است و براي نهادينه کردن فرهنگ وقف در جامعه بايد تلاش کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر لزوم استفاده موقوفات در جهت نيات واقفان و ترويج فرهنگ وقف در جامعه، افزود: ضعف عملکرد در گذشته سبب تصرف برخي موقوفات و متأسفانه استفاده نشدن از آن درجهت تأمين نيات واقفان شده بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود به تلاش های علما و روحانیت در طول تاریخ برای زنده نگه داشتن سنت دینی وقف اشاره کرد و گفت: امروز نیز روحانیت باید در خطابه ها و منابر خود به عنوان یکی از بهترین شیوه تبلیغ دین، اثرات دنیوی و اخروی وقف را برای جامعه تبیین کنند.

وی با اشاره به این که وقف در زمینه حفظ عزت و کرامت انسانی، خدمت به فقرا، تأمین دارو و درمان و عزاداری‌های اهل بیت(ع) به ویژه سیدالشهدا(ع) نقش مهمی دارد، گفت: وظیفه اوقاف اجرای امینانه واقفان خیراندیش و حفظ، حراست و مراقبت موقوفات است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای 162 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه و امامزادگان استان اشاره کرد و گفت: این پروژه های عمرانی با پبشرفت فیزیکی 60 درصد در حال اجرا است.

استاد حوزه علمیه مازندران از انجام 80 وقف جدید از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد و افزود: امیدواریم با تلاش ها و تبلیغات گسترده در این باره شاهد ثبت موقوفات بیشتری تا پایان سال در مازندران باشیم.

وی با بیان این که بقاع متبرکه می‌تواند نقش اساسی در رشد مسائل دینی و مذهبی داشته باشد، گفت: همان طور که مقام معظم رهبری نیز تأکید فرمودند باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور تبدیل شود و تحقق این مطالبه مقام معظم رهبری یکی از اولویت های مجموعه اوقاف است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های دشمنان برای نابودی اسلام و ارزش های دینی در جامعه اشاره کرد و افزود: امروز جبهه کفر به سرکردگی آمریکا با همراهی کشورهای غربی تلاش می کنند اعتقادات دینی و مذهبی نظام اسلامی را خدشه دار کنند.

حجت الاسلام علیزاده کمرنگ شدن ارزش های دینی و انقلابی را یکی از راه های نفوذ دشمنان در نظام اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت مبانی و اصول انقلابی کشور بهره گرفت تا شاهد خنثی شدن توطئه های دشمنان باشیم./950/203/ب2

ارسال نظرات