۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۴۶۸۷۶۸
داور بین المللی قرآن:

برخی مناطق کشور هنوز از ابتدایی‌ترین آموزش‌های قرآنی بی‌بهره‌ هستند

داور بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه توزیع بودجه‌های قرآنی ناعادلانه است، گفت: برخی از مناطق کشور هنوز از ابتدایی‌ترین آموزش‌های قرآنی بی‌بهره هستند و مسؤولان نیز اهتمامی به رفع مشکلات آن‌ها ندارند.
شاه میوه

به گزارش خبرگزاری رسا، داور بین‌المللی قرآن کریم، با اشاره به لزوم اجرای برنامه‌های مختلف قرآنی در سطح کشور، اظهار داشت: سطح‌بندی برنامه‌های قرآنی برای اقشار مختلف جامعه امری ضروری است اما در این بین نوجوانان در جایگاه ویژه‌ای قرار دارند.

وی با بیان اینکه برخی از مناطق کشور هنوز از ابتدایی‌ترین آموزش‌های قرآنی نیز بهره‌مند نیستند، گفت: در برخی شهرها و روستایی‌های کشور افرادی هستند که حتی سواد قرآنی نیز ندارند اما مسئولان در مورد رفع این مشکل چاره‌اندیشی نمی‌کنند.

غلامرضا شاه‌میوه با بیان اینکه توزیع بودجه‌های قرآنی ناعادلانه است، افزود: توزیع بودجه قرآنی اشکال دارد؛ مثل توزیع ثروت در کشور. برای رفع مشکلات قرآنی باید به طرح‌های پایه و زیربنایی توجه بیشتری شود و آموزش قرآن کریم را مبنای تمامی فعالیت‌ها قرار داد.

این قاری بین‌المللی کشورمان با اشاره به اینکه باید از دوران کودکی افراد را با قرآن مأنوس کرد، گفت: آموزش قرآن در کودکی بسیار تأثیرگذار است بر همین اساس نهادها و دستگاه‌های قرآنی باید برای نوجوانان سرمایه‌گذاری کنند تا آن‌ها با رشد در زمینه‌های قرآنی سایر افراد را نیز تشویق به فعالیت در این عرصه کنند.

وی با بیان اینکه بسیاری از نوجوانان کشورمان طرفیت‌های ویژه‌ای دارند که نیازمند تربیت و شکوفایی است، افزود: ریخت‌وپاش‌های قرآنی بسیاری داریم و برای برگزاری همایش‌ها هزینه‌های گزافی صرف می‌شود اما وقتی نوبت به تخصیص بودجه برای آموزش قرآن به شهرستان‌های کم‌برخوردار می‌رسد، مسئولان از کمبود اعتبارات گلایه می‌کنند.

شاه‌میوه با اشاره به اینکه برای تشویق نوجوانان به تلاوت باید آن‌ها را به تقلید از تلاوت‌های اساتید ترغیب کرد، گفت: نوجوانان در خواندن قطعات تقلیدی بسیار زیبا و تأثیرگذار هستند اما در برخی استان‌ها امکاناتی برای پیشرفت آن‌ها نیست که امیدواریم با برنامه‌ریزی بیشتر زمینه برای توسعه امور قرآنی کشور فراهم شود.

وی در ادامه طرح ملی تلاوت برای پرورش قاریان نوجوان را موفق برشمرد و افزود: چهره‌هایی در مسابقات شوق تلاوت از استان‌ها و شهرستان‌های کشور دیدیم که اصلا فکرش را هم نمی‌کردم با امکانات محدود چنین ظرفیت‌ها و استعدادهایی وجود داشته باشد.

این داور بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه در رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت ظرفیت‌های قاریان نوجوان در مناطق محروم به خوبی پرورش یافته بود، گفت: باید چنین طرح‌ها تقویت و سایر دستگاه‌ها نیز به حمایت از این طرح موفق وارد عمل شوند و با به کارگیری مربیان توانمند زمینه را برای ارتقای سطح توانمندی‌های نوجوانان کشور مهیا کنند./872/102/ب3

ارسال نظرات