۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۴۶۸۷۷۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ولایت فقیه مستحکم‌ترین سند انقلاب و نظام اسلامی در برابر دشمنان است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ولایت فقیه مهم‌ترین رکن نظام اسلامی و مستحکم‌ترین سند انقلاب در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان و بدخواهان است.
حجت الاسلام خادمی- دیدار با روحانیان مبلغ

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در دیدار با شماری از روحانیان طرح هجرت، به اولویتها و بایسته‌های تبلیغی در مناطق شهری و روستایی پرداخت و اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که بایستی از سوی روحانیان مبلغ در بین اقشار مختلف مردم طرح و تبیین شود، موضوع ولایت فقیه و نقش آن در جامعه اسلامی است.

وی به جایگاه و نقش ولایت در زندگی انسان اشاره کرد و گفت: پذیرش ولایت از سوی انسانها به‌ منزله پیشرفت و وجود نیروی تعقل در آنان است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه اسلام بدون ولایت مانند یک جسم بدون روح است، اضافه کرد: آحاد مردم در جامعه اسلامی باید هر موضع و مسیری که مورد تأیید ولایت است را دنبال کرده و آن دستورالعمل حرکت خود بدانند.

وی افزود: امام خمینی(ره) ولایت فقیه را بزرگ‌ترین رکن نظام اسلامی و مستحکم‌ترین سند انقلاب در برابر هجمه دشمنان می‌دانست و به اصل ولایت فقیه تأکید فراوان داشت؛ از این‌ رو همه باید ولایت فقیه را مهم‌ترین رکن نظام اسلامی و مستحکم‌ترین سند انقلاب در برابر هجمه‌ها و توطئه‌های دشمنان و بدخواهان دانسته و از آن حفاظت و حراست کنند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه بر ضرورت تبیین جایگاه تولی و تبری در دین‌داری در بین مردم از سوی روحانیان مبلغ تأکید کرد و گفت: دین‌داری بدون تولی و تبری کامل نیست و انسان را سعادتمند نمی‌کند؛ زیرا بدون دوستی و دشمنی با دوستان و دشمنان دین نمی‌توان دین را تقویت و حفظ کرد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: آن دسته از افرادی که از لعن دشمنان دین خدا پرهیز می‌کنند درک صحیح و روشنی از اسلام و مکتب پویای شیعه ندارند و نمی‌دانند که یکی از دستورات مهم دین اسلام را انجام نداده‌اند.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی از روحانیان مبلغ خواست تا معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را به‌ خوبی در سطح روستاها گسترش داده و در این راستا به‌ خوبی در سیره زندگانی امامان معصوم(ع) پژوهش و مطالعه کنند.

وی همچنین بر ترویج حسن خلق و مدارا و مهربانی بیشتر با یکدیگر در بین مردم تأکید کرد و گفت: یکی از عوامل کاهش آسیبهای اجتماعی وجود خلق نیکو در افراد است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: اگر به ریشه برخی از معضلات اجتماعی بپردازیم نقش خانواده در شکل‌گیری آنها بی‌تأثیر نیست؛ از این‌ رو باید ابتدا خانواده ها فرهنگ اجتماعی و دینی خود را ارتقا دهند تا فرزندان بتوانند الگوی درستی را برای خودشان ترسیم کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: بذر آسیب های اجتماعی از سوی افراد ناآگاه و مغرض در جامعه پاشیده می‌شود؛ به همین دلیل باید متولیان امور فرهنگی و همه اقشار مراقب باشند، با بصیرت به مسائل نگاه کرده و از نگاه سطحی و گذرا به حوادث جدا پرهیز کنند تا بتوانند در برابر آسیبها و معضلات اجتماعی عکس‌العمل مناسب و کارآمد داشته باشند./9314/202/ب2

ارسال نظرات