۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۴۶۸۸۳۱

بررسي «اهمیت و نقش فرهنگ در توسعه جوامع» در اوگاندا

رايزن فرهنگي كشورمان در اوگاندا با حضور در کمپ فرهنگی ـ آموزشی مؤسسه مدادا در منطقه کایونگا به بررسي «اهمیت و نقش فرهنگ در توسعه جوامع» پرداخت.
اوگاندا

به گزارش خبرگزاری رسا، کمپ فرهنگی ـ آموزشی مؤسسه مدادا به مدت یک هفته با حضور هنرمندان و اهالی فرهنگ و با همكاري رایزنی فرهنگی ایران در منطقه کایونگا برگزار شد.

در بخشي از اين برنامه، سلیمان مدادا، ريیس مؤسسه مدادا از جمهوری اسلامی ایران به منظور همراهی و حمایت از فعالیت‌های فرهنگی تشکر و قدردانی كرد.

رایزن فرهنگی کشورمان طي سخنانی، ضمن بررسي «اهمیت و نقش فرهنگ در توسعه جوامع»، رشد و توسعه فرهنگی را به عنوان اولویت اول در توسعه همه جانبه جوامع برشمرد و توجه به فرهنگ بومی برای مصون ماندن از خودبیگانگی، استقلال و عزت ملی، ضروری دانست.

بختیاری در ادامه، به بحث تبادل فرهنگی و تهاجم فرهنگی به عنوان دو مقوله کاملاً جدا و متضاد پرداخت و گفت: تبادل فرهنگی ضامن شکوفایی، رشد و تقویت فرهنگ بومی است که امری است طبیعی، دو سویه و احترام متقابل که باعث باروری و توسعه فرهنگ می‌شود، بر خلاف تهاجم فرهنگی که امری است تهاجمی، برنامه‌ریزی شده که به فرهنگ مقابل نگاه تحقیرآمیز و ضد ارزشی دارد.

وی حمایت از فرهنگ بومی و ارزش مدار و ارتباط نهادهای فرهنگی ایران و اوگاندا برای آشنایی دو ملت و تعامل سازنده جریان صحیح تبادل فرهنگی را یکی از مسوولیت‌های مهم رایزنی فرهنگی ایران عنوان کرد.

از دیگر برنامه‌های این مراسم، اجرای نمایشنامه‌ای با مضمون اهمیت خانواده و تقبیح اختلافات خانوادگی و پخش مستند ایران امروز و فیلم سینمایی ملک سلیمان و همچنين، بازديد رايزن فرهنگي كشورمان از بخش‌هاي مختلف اين مؤسسه شامل مرکز آموزش بزرگسالان، مهد کودک و مرکز آموزش فنی و فرهنگی در بخش کشاورزی بود./982/ب102/د

ارسال نظرات