۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۴۶۸۹۴۵
استاد حوزه علمیه سیرجان:

وضعیت بیکاری، ازدواج جوانان را به تأخیر انداخته است

حجت الاسلام زینل پور با بیان این که وضعیت بیکاری، ازدواج جوانان را به تأخیر انداخته است و جوانان هم نباید فقط به سبب بیکاری از ازدواج فرار کنند، گفت: اشتغال زایی جوانان از سوی دولت مهم ترین وظیفه شناخته می شود و دولت باید برای کاهش بیکاری در جامعه تصمیم های خوب و سریعی را بگیرد تا رشد بیکاری در کشود زیاد نشود.
بیکاری

حجت الاسلام احمد زینل پور، استاد حوزه علمیه سیرجان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، گفت: دین اسلام بر مبنای قرآن و روایات اهل بیت(ع) اهمیت زیادی نسبت به خانواده قائل است.

وی افزود: بهترین خانواده از نظر اسلام این است که زن و شوهر بتوانند در قالب یک سیستم خدایی زندگی کنند و بتوانند فرزندان خوبی را به جامعه تحویل داده و از جامعه و دین اسلام دفاع کنند.

حجت الاسلام زینل پور با بیان این که خانواده ها باید در مقابل برنامه ریزی های دشمن، شکست ناپذیر باشند، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم فرموده که مردم باید با ازدواج با یکدیگر، نسل خود را حفظ کنند و جوانان بدانند که نباید فقط به خاطر نبود پول ازدواج نکنند زیرا خداوند فرموده من آن ها را با ازدواج کردن با یکدیگر بی نیاز می کنم.

وی ابراز داشت: همسر در خانواده مایه آرامش بوده و زن و مرد باید در محیط زندگی خود لباس دیگران باشند تا بتوانند زندگی خوبی را برای خود به رقم بگذرانند.

استاد حوزه علمیه با بیان این که طلاق در نزد خدا منفورترین مفهوم بوده و مردم باید طلاق گرفتن را از ذهن خود بیرون بیاورند، ابراز داشت: عصبانیت بی جا، نبود آرامش، دخالت کردن دیگران در زندگی و تجملات سبب هایی بودند که طلاق در جامعه را رونق داده اند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه مردم توقعات زیادی را برای خود بوجود آورده اند و سعی دارند که حتی اگر بی پول بوده، زندگی مرفع را داشته باشند که این بحث، بسیار زیادی از خانواده را از بین برده است.

حجت الاسلام زینل پور با توجه به این که مردم باید براساس درآمد خود به فکر زندگی خود باشند، ادامه داد: طلاق عاطفی یکی دیگر از طلاق هایی بوده که در زندگی مردم اتفاق افتاده اما مردم به این نوع طلاق آشنایی نداشته و فقط فکر می کنند طلاق یعنی جدا شدن زن و مرد از یکدیگر که این فکر باید تغییر پیدا کند.

وی با اشاره به این که طلاق عاطفی براساس نبود آرامش در زندگی ها رخ می دهد، اظهار داشت: رسانه ها و فضاهای مجازی در کشور از دیگر عواملی است که طلاق عاطفی را در جامعه بیشتر کرده است.

استاد حوزه علمیه بیان داشت: ایمان و تقوا دو اصل مهمی بوده که سبب می شود که زن و شوهر زندگی خوبی را برای خود داشته باشند و با آرامش بیشتری زندگی کنند.

کارشناس مسائل دینی با بیان این که وضعیت بیکاری، ازدواج جوانان را به تأخیر انداخته است، ابراز داشت: رسانه برای امر ازدواج جوانان نقش مهمی را دارد تا با ساختن فیلم ها و مستند های متناسب با ازواج، مردم را به امر ازدواج دعوت کند.

وی در پایان گفت: اشتغال زایی جوانان از سوی دولت مهم ترین وظیفه شناخته می شود و دولت باید برای کاهش بیکاری در جامعه تصمیم های خوب و سریعی را بگیرد تا رشد بیکاری در کشود زیاد نشود./9707/302/ب2

 

ارسال نظرات