۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۹
کد خبر: ۴۶۸۹۴۷
عضو جمعیت عمل اسلامی بحرین در گفت و گو با رسا؛

تعدی به شیخ عیسی قاسم توطئه‌ای انگلیسی است/ غربی‌ها تماشاگران سیرک آل‌خلیفه هستند

یکی از معارضان بحرین حمایت فراگیر مردم از شیخ عیسی قاسم را برای آل خلیفه شوکه کننده توصیف و تصریح کرد: تعدی به شیخ عیسی قاسم توطئه ای انگلیسی است.
راشد الراشد

راشد الراشد، عضو شورای مرکزی جمعیت معارض عمل اسلامی بحرین در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، حمله نیروهای آل خلیفه به منطقه الدراز بحرین را به شدت محکوم کرد و گفت: تعدی به این منطقه برای متفرق کردن طرفداران شیخ عیسی قاسم را باید حلقه ای از سلسله سرکوب‌های آل خلیفه دانست که البته با واکنش هوشیارانه مردم مواجه شد.

وی افزود: لبیک مردم به فراخوان نیروهای انقلابی بسیار فراگیر بود. با وجود همه موانعی که رژیم ایجاد کرده بود ملت بحرین از منطقه های مختلف برای حمایت از شیخ عیسی قاسم به منطقه الدراز رهسپار شدند. خبرهای رسیده حاکی از آن است که یک خیزش فوق العاده در بحرین برای رسیدن به محل اعتصاب ایجاد شده است.

این عضو جمعیت عمل اسلامی بحرین با تاکید براینکه اقدامات اخیر مردم پیام واضحی برای رژیم منامه دارد، گفت: مردم با تحرکات خود با صدای رسا به آل خلیفه گوشزد کردند که هرگز اجازاه تعدی به رهبران خود را نمی‌دهند و نمی‌گذارند دست رژیم به شیخ عیسی قاسم برسد. آنها همچنین نشان دادند بر روی خواسته ها و حقوق مشروع خود پافشاری می‌کنند و تا زمان تحقق آن، دست از تلاش برنمی‌دارند.

راشد الراشد سرکوب مخالفان در بحرین را لکه ننگی بر پیشانی جامعه جهانی و مدعیان دموکراسی خواند و اظهار داشت: سازمان‌های بین المللی را می‌توان تماشاگران سیرک آل خلیفه دانست. آنها در برابر جنایت‌های مختلف حاکمیت بحرین که مهم‌ترین جزء آن غصب سلطه سیاسی است سکوت اختیار کرده اند.

آل خلیفه از میزان حمایت مردم شوکه شده است

وی ادامه داد: آل خلیفه با سرکوب و قلع و قمع مخالفان، با استفاده از سلاح گرم به استقبال خواسته های مردم رفته است. خشونت تنها منطق این رژیم در برخورد با مشکلات و بحران‌های مختلف است.
راشد الراشد تحولات یکی دو روز اخیر را نقطه عطف جدیدی در انقلاب بحرین دانست. وی در این باره تصریح کرد: آل خلیفه از تحرکات مردم شوکه شده است. پس از این همه مدت و با وجود همه تلاش ها برای خاموش کردن شعله انقلاب امروز می‌بینیم که مردم از تحقق آرمان‌های خود نه تنها مایوس نشده بلکه بیش از پیش نسبت به آن پایبند هستند.

این معارض بحرینی با اشاره به کفن پوشی جوانان بحرینی برای حفاظت از جان رهبر خود و پافشاری بر خواسته هایشان، گفت: جایگاه شیخ عیسی قاسم در بین مردم بحرین جایگاه بسیار خاص و متعالی است. ایشان سمبل انقلاب بحرین و نماد عزت ملت است که هرگز نباید به آن دست درازی شود. مردم هم با اقدامات شجاعانه پیام لازم را به آل خلیفه ارسال کردند.

وی خاطرنشان کرد: آل خلیفه تلاش داشت امروز را به آخرین روز اعتصاب و روز پایانی حمایت مردم از شیخ عیسی قاسم تبدیل کند که البته با شکست مواجه شد. مردم همچنان به حرکت در مسیر عدالت خواهی، برابری اجتماعی و دموکراسی ادامه خواهند داد.

راشد الراشد در پاسخ به این سوال که "چراغ سبز انگلیسی‌ها برای سرکوب ملت بحرین چقدر صحت دارد"، گفت: مساله بسیار فراتر از چراغ سبز و اینگونه مسائل است. به نظر ما این انگلیسی ها هستند که در بحرین حکومت می‌کنند. دولت بحرین با همه موسسه ها و نهادی مختلفش درواقع ابزارهای استعمار بریطانیا و آمریکا در منطقه هستند. به تعبیر دیگ نه آل خلیفه بلکه این آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها هستند که جلوی انقلاب بحرین را گرفتند.

ارتباط شکست محور سعودی با اقدامات اخیر آل خلیفه

وی افزود: گستاخی آنها به جایی رسیده است که بسیار راحت پایگاه‌های نظامی جدید در منطقه ایجاد می‌کنند و مدعی می‌شوند که به دنبال حراست از منافع کشورهای حاشیه خلیج فارس هستند. این ادعا دروغ محض است. آنها صرفا منافع خودشان در منطقه را دنبال می‌کنند و می‌خواهند با توسل به سلاح و پایگاه‌های نظامی رژیم‌های پیرو خود را در قدرت نگه دارند.

راشد الراشد همه اقدامات آل خلیفه را دیکته غربی‌ها دانست و تصریح کرد: شکست‌های اخیر در عراق، سوریه، لبنان و یمن موجب بی آبرویی آل سعود شده و در این برهه آنها نیاز به یک سری اقدامات برای مانورهای تبلیغاتی دارند. بالاگرفتن بحران بحرین هم بی شک با این مساله در ارتباط است. آنها به شدت نیاز دارند که افکار عمومی خود را از این شکست‌ها منحرف کنند و در این فضا تنش زایی از سوی این خاندان ها به هیچ وجه عجیب نیست. آنها به دنبال خلق پیروزی‌هایی ولو کوچک برای سرپوش گذاشتن بر شکست‌های پیاپی خودشان هستند.

این معارض بحرینی در پایان با اشاره به نقش ویژه علما در زنده نگه داشتن روحیه انقلابی بین مردم گفت: علما توانسته اند با وجود همه سرکوب‌ها، زندان‌ها و فشارها، مردم را به انقلاب خود امیدوار نگه دارند. این اقدامات بی شک در نهایت منجر به روی کار آمدن حکومتی مردمی خواهد شد که در آن به دور از نگاهی امنیتی و تروریستی مردم بتوانند خواسته های خود را محقق کنند./983/ب914/ک

ارسال نظرات