۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۴۶۸۹۹۸

مسلمانان آمریکا قربانی تبعیض هستند

82 درصد از مردم آمریکا در یک نظر سنجی گفته اند که اقلیت های مذهبی و به ویژه مسلمانان در این کشور با تبعیضات شدیدی روبرو هستند.
مسلمان آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا، در یک نظر سنجی از سوی مرکز پژوهش های پیو که چند هفته پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا صورت گرفته است 82 در صد از مردم این کشور گفته اند که اقلیت های مذهبی، قومی و به ویژه مسلمانان آمریکا قربانی بی عدالتی و تبعیض هستند.

پیو پیدایش این نگرانی ها در جامعه آمریکا را نتیجه مستقیم تبلیغات دونالد ترامپ رییس جمهوری جدید آمریکا در جریان رقابت های انتخاباتی این کشور دانسته که یکسره با سخنان تند خود علیه مسلمانان این کشور با اتهاماتی نظیر 'اسب های تروایی' خواندن مهاجران مسلمان و یا اتهام حمایت آن ها از تروریست ها، خشم و سوء ظن مردم کشورش نسبت به مسلمانان را برانگیخته است.

درعین حال، نظر سنجی های گذشته موسسه پژوهشی پیو نشان می دهد مسلمانان آمریکایی سال ها است که از نظر میزان بی عدالتی و تبعیض در قیاس با سایر اقشار و اقلیت های قومی و مذهبی در مقام دوم قرار داشته اند.

موسسه مذکور یاد آور شده است که باور مردم آمریکا نسبت به افزایش تبعیض ها علیه مسلمانان در این کشور نسبت به نظرسنجی های 3 سال قبل همین موسسه، 7 در صد افزایش پیدا کرده است.

بر اساس همین نظر سنجی، شمار آمریکایی هایی که معتقدند تبعیض علیه سیاهپوستان آمریکایی نیز در این 3 سال افزایش یافته از 22 به 41 در صد رسیده است.

به نوشته ایرنا، موسسه پیو در نهایت اشاره کرده است که شمار دمکرات های آمریکایی که به افزایش تبعیض علیه مسلمانان این کشور افزایش پیدا کرده نسبت به جمهوریخواهان بیشتر است و در مقابل 89 درصد از دمکرات ها و حدود 73 درصد از جمهوریخواهان چنین نظری داشته اند./847/ب102/د

ارسال نظرات