۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۴۶۹۰۱۸
عضو مجمع نمایندگان حوزه:

اسلام رحمانی با اسلام ناب محمدی سازگار نیست

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه اسلام رحمانی تفسیری است که با اصل اسلام خدا سازگار نیست، گفت: مجموع دین اسلام باید با همدیگر دیده می شود و سلیقه گرایی در دین معنا ندارد.
حجت الاسلام حسن مرادی

حجت الاسلام حسن مرادی، نماینده طلاب و فضلای تهران در نمایندگان حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه دین اسلام به معنی تسلیم شدن انسان در مقابل اوامر الهی است، ابراز داشت: در اسلام دستورهایی وجود دارد که مطابق میل ما است و برخی دستورها هم است که در ظاهر به ضرر ما است ولی در هر صورت ما ملزم به رعایت آنها هستیم.

وی ادامه داد: در واقع هدف بعضی از گروه ها از طرح مفاهیمی مانند اسلام رحمانی این است که در هر جا که اسلام با ذائقه ما سازگار بود از آن پیروی کنیم و در هرجاکه سازگار نبود اشکالی ندارد که آن را انجام ندهیم.

حجت الاسلام مرادی با بیان اینکه اسلام رحمانی تفسیری است که با اصل اسلام خدا سازگار نیست، افزود: مجموع دین اسلام باید با همدیگر دیده شود و سلیقه گرایی در دین معنا ندارد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه عنوان کرد: برخی از دستورات مانند دعا کردن و احترام پدر و مادر را همه دوست دارند، ولی بعضی از دستورات مانند جهاد، خمس و زکات شاید در ظاهر ضرری برای انسان داشته باشد، ولی دارای پاداش است و انسان ملزم به انجام آنها است.

مسؤول مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین در پایان گفت: نباید تنها به جنبه رحمانی دین نگاه کرد بلکه در دین اسلام، شدت هم داریم یعنی باید در مقابل دشمنان با شدت برخورد کرد و به آنها اجازه تعرض داده نشود./875/302/ب3

ارسال نظرات