۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۴۶۹۲۲۳
آیت الله صفایی بوشهری:

انگلستان بزرگ‌‌ترین تهدید برای جهان است/ بیسوادان سیاسی برجام را موفقیت آمیز می‌دانند

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه انگلیس به زباله دان تاریخ پیوسته است خطاب به مسؤولان کشور، گفت: آنها باید در صف ملاقات با شما بایستند، جنایت های انگلیس هنوز افشا نشده است؛ هرکاری که انگلیس در ایران بخواهد انجام دهد با مشت مردم ایران مواجه خواهد شد.
آیت الله صفایی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه های نماز جمعه امروز بوشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار میهمانان هفته وحدت و مسؤولان و کارگزاران نظام و تاکید ایشان بر وحدت جهان اسلام، گفت: از دیرباز یکی از سیاست های استکبار نسبت به جامعه اسلامی ایجاد تفرقه و تکه تکه کردن جامعه اسلامی و به جان هم انداختن آنها بوده است.

امام جمعه بوشهر افزود: انگلیس به عنوان استعمارگری خبیث که تاریخ آن سراسر ننگ است یکی از موسسان این پروژه جنگ نرم و در زمان معاصر جنگ سخت بوده است که از آن زمان کشورهای استکباری به قدرت جهان اسلام پی بردند به همین دلیل چپاول ثروت ها و تسلط بر قدرت آنها را در دستور کار خود قرار دادند.

برخی کشورهای عربی به جای حمایت از اسلام، از تروریست حمایت می کنند

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه کشورهای استکباری رژیم صهیونیستی را با همین هدف به وجود آوردند گفت: به همین جهت باید با تمام وجود وحدت اسلامی را حفظ کرد چراکه اگر این وحدت نباشد کشورهای جهان اسلام به جان هم می افتند.

وی خواستار مدیریت صحیح سیاست های جامعه اسلامی شد و با انتقاد از برخی کشورهای مرتجع عربی اظهار داشت: متاسفانه شیوخ سرسپرده به جای وحدت به دنبال تفرقه هستند و به جای حمایت از اسلام، از تروریست حمایت می کنند؛ در حال حاضر جای اختلافات درون مذهبی نیست و باید با نگاه وحدت حرکت کرد.

پاسخ آیت الله صفایی بوشهری به گزاف گویی یکی از سران انگلیس

آیت الله صفایی بوشهری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صحبت های یکی از سران انگلیس که عنوان داشته بود ایران تهدیدی برای جهان است تصریح کرد: بزرگترین تهدید جهان خود انگلیس است. آنها فراموش کرده اند که در تاریخ چهار بار به بوشهر حمله کرده اند و جنایات زیادی را در عراق داشته اند.

خطیب جمعه بوشهر با بیان اینکه انگلیس دچار بحران اقتصادی است گفت: انگلیس برای فروش اسلحه خود کشورهای عربی خلیج فارس را خام می کند؛ انقلاب اسلامی ایران، بیداری اسلامی را آفرید و مرگ آمریکا و انگلیس نزدیک است.

رئیسعلی دلواری تیر مرگ انگلیس را رها کرد/ محال است بگذاریم در بوشهر نام انگلیس آورده شود

امام جمعه بوشهر با تاکید بر اینکه رئیسعلی دلواری تیر مرگ انگلیس را رها کرد گفت: شما(انگلیس) مرده اید و ارزش و آبرویی در جان ندارید و تاریخ شما را بی آبرو کرده است آن وقت می گویید ایران تهدید است؟! تمام ایران و به ویژه بوشهر کینه انگلیس را در سینه دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: محال است بگذاریم در بوشهر نام انگلیس آورده شود؛ سفارت یا کنسولگری انگلستان هرجا باشد دروازه فتنه و خیانت و جنایت باز شده است.

وی با بیان اینکه تاریخ انگلستان خیانت است گفت: هیچ نیازی به انگلستان نداریم و وزرات خارجه باید نسبت به حرف های سران انگلیس با آنها برخورد کند؛ ایران عزت و اقتدار دارد.

انگلیس به زباله دان تاریخ پیوسته است

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه انگلیس به زباله دان تاریخ پیوسته است خطاب به مسؤولان کشور تاکید کرد: آنها باید در صف ملاقات با شما بایستند، جنایت های انگلیس هنوز افشا نشده است؛ هرکاری که انگلیس در ایران بخواهد انجام دهد با مشت مردم ایران مواجه خواهد شد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به در پیش رو بودن یوم الله 9 دی گفت: این روز، نشان ار بصیرت و لایتمداری مردم است؛ طوفان فتنه از انتخابات شروع شده بود و دشمنان با طراحی هایی به دنبال براندازی  نظام بودند اما با پرچمداری رهبر انقلاب و لشکر انقلابی مردم مواجه شدند.

وی افزود: آنها تصمیم داشتند با یک پروژه انقلاب مخملی و با همکاری سفارت انگلیس و مزدوران داخلی شرایطی بحرانی را در کشور به وجود آوردند اما مقام معظم رهبری با مدیریت خود نگذاشتند این انقلاب دچار بحران شود و تهدید را به فرصت تبدیل کردند و در روز 9 دی به میدان آمدند.

آیت الله صفایی بوشهری عنوان کرد: در آن برهه زمانی بسیاری سکوت کردند و چهره آنان بر مردم روشن شد و با سکوت خود آتش فتنه را بیشتر کردند؛ باید بدانند که در اندیشه سیاسی کشور جایی ندارند و مردم با تمام وجود از حریم ولایت دفاع می کنند.

سراب «برجام» بی سرانجام شده است/ مگر سواد سیاسی ندارید

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با انتقاد از حرف های برخی از سران کشور که برجام را موفقیت بزرگ برای کشور می دانند، گفت: متاسفانه برخی از دولتمردان برجام را موفقیتی می دانند که مشکلات سیاسی و اقتصادی کشور را حل کرده است، سراب «برجام» که بی سرانجام شده است. مگر بدعهدی آمریکا در زمان های مختلف پسابرجام را نمی بینید؟ هنوز به دنبال برجام هستید که برجام یک موفقیت بود!؟

امام جمعه بوشهر ادامه داد: مگر الفبای سیاسی را نخوانده اید و سواد سیاسی ندارید؛ نکند بخواهیم این پروژه را پروژه تاریخی برای تاریخ کشور بدانیم.

انتقاد از سیاست های دولت نسبت به بی توجهی به ظرفیت های داخلی

وی در ادامه سخنان خود با انتقاد از سیاست های دولت نسبت به بی توجهی به ظرفیت های داخلی گفت: مجموعه مهم و جهادی چون شرکت صدرا در بوشهر داریم اما دولت برای ساخت 10 کشتی با کشور کره قرارداد می بندند و بعد کار خود را توجیه می کند، آیا این اقتصاد مقاومتی است؟ شرکت صدرا اگر پروژه ای نداشته باشد جوانان بوشهر بیکار می شوند.      

آیت الله صفایی بوشهری افزود: کره یکی از کشورهایی بود که در زمان تحریم ها با کشورهای خارجی مشارکت کرد./201/833/ب1

ارسال نظرات