۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۴۶۹۲۴۵
حجت ‌الاسلام والمسلمین نکونام خطاب به مسؤولان:

بستن فضا و عدم نقدپذیری به مصلحت انقلاب نیست/ صداها را خفه نکنید و قلم‌ ها را نشکنید

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در تذکری جدی خطاب به مسؤولان استانی و ملی گفت: بنده به جد مسؤولان استانی و ملی را توصیه می‌کنم که صداها را خفه نکنید و قلم‌ها را نشکنید و بگذارید فضا برای بیان مطالبات باز باشد.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که به میزبانی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد، چهارمحال و بختیاری را به شدت  نیازمند وحدت، همدلی و همراهی مردم و مسؤولان دانست و تأکید کرد: استان در سایه تفرقه و  دسته ‌دسته‌ شدن‌ها، آسیب‌های زیادی دیده است.

وی با انتقاد از برخی خواص خارج از استان خاطرنشان کرد: برخی‌ها هم به عنوان خواص که گاهی در استان هم نیستند و بیرون از استان هستند، یک عده‌ای را به دنبال خودشان راه می ‌اندازند و نوعی حالت کش‌مکش‌های درون استانی ایجاد می‌ کنند.

حجت الاسلام‌ والمسلمین ‌نکونام با تأکید بر اینکه دیگر بس است این کش‌مکش‌های درون استانی تصریح کرد: هر مقدار که از این ناحیه‌ها ورود پیدا کردیم، آسیبش را دیدیم و چوبش را هم خوردیم.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: بنده به عنوان یک خادم کوچک با تجربه عرض می ‌کنم که هر کجا مسؤولان و مردم به این دعوت پاسخ گفتند و متحد و همراه شدند و منسجم حرکت کردند و ضرورت‌ها و مهمّات استان را از مسؤولان ملی مطالبه کردند و منافع استان را دیدند، رشد کرده و آن جایی که منافع گروهی را دیدند، باختند و ضرر کردند؛ بنابراین به جد بر وحدت درون استانی توصیه می‌ کنم تا ان‌شاءالله استان به جایگاه و شأن خود برسد.

وی خطاب به خواص درون و بیرون استانی توصیه کرد: خواص و آنهایی که گاهی افرادی را دنبال خودشان راه می‌ اندازند، بدانند تا جایی مردم به دنبال این خواص هستند که منافع کلان استان دیده بشود و استان به سمت آبادانی باشد.

امام جمعه شهرکرد در ادامه در تذکری جدی خطاب به مسؤولان استانی و ملی گفت: بنده به جد مسؤولان استانی و ملی را توصیه می‌کنم که صداها را خفه نکنید و قلم‌ها را نشکنید و بگذارید فضا برای بیان مطالبات باز باشد.

وی تأکید کرد: بستن فضا و عدم نقدپذیری به مصلحت انقلاب نیست و  راه درست اداره امور نیز نیست و این همان تک صدایی می ‌شود که خود آقایان هم در بیان و زبان به آن معترض هستند.

حجت الاسلام والمسلمین‌ نکونام تصریح کرد: انتظار از مسؤولان آن است که اگر از حقوق دیگران و حقوق شهروندی و امثال این‌ها سخن می ‌گویند، فضای عملی نیز برای آن باز کنند و در عمل این فضا و این حقوق را مورد توجه جدی قرار بدهند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه در حال حاضر فضای باز در شأن و تراز نظام جمهوری اسلامی ایران وجود ندارد خاطرنشان کرد: درست است که مواضعی به عنوان مخالف مطرح می ‌شود اما معمولاً با ترس، لرز و نگرانی از فشارها و محدودیت‌ها است و این به هیچ عنوان صحیح نیست.

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه هم در استان و هم در سطح کلان ملی این روش باید اصلاح شود، تأکید کرد: اقتدار دولتی نباید صداها را خفه کند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر حتی روحانیان متنفّذ و تریبون‌های نماز جمعه هم گاهی میدان اظهار نظر طبق وظیفه و مطابق مصلحت را ندارند و این قطعا به مصلحت نیست.

امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به سالگرد تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و روز ثبت احوال، اظهار کرد: این فرمان زمینه کسب موفقیت‌های فراوانی را پدید آورد.

وی با اشاره به پنجم دی‌ماه و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، تصریح کرد: پیشگیری و ایمنی در برابر زلزله یکی از مسائل مهمی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به حماسه 9 دی‌، خاطرنشان کرد: نهم دی‌ماه سال 88 تاریخی، ماندگار و برای بشر درس ‌آموز شد؛ چه برای این نسل چه نسل‌های آینده که همه بدانند انقلاب در سایه حضور و بصیرت و پیوند با امامت و ولایت راه خود را ادامه می‌دهد و توطئه‌ها و پلیدی‌ها در سایه این حضور، پیوند و بصیرت شکست خورده و می‌ خورد.

وی تبیین کرد: این یک واقعیت ملموس است که در فتنه‌های درونی و بیرونی که آمریکا بسیار در تلاش بود تا کشوهای مختلف به ویژه کشورهای منطقه را علیه ایران اسلامی بسیج کند و برای آسیب زدن به حرکت بیدادگرانه 9 دی همه تلاش خود را به کار گرفت، امروز شکست مفتضحانه‌ای نصیب آمریکا، تروریست‌ها و هم‌پیمانانشان شده، حلب آزاد شد و موصل می ‌رود که آزاد شود و تروریست‌هایی که قصد تصرف حرم را داشتند با شکست مواجه شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به اینکه در سایه مقاومت شکست دشمنان حاصل شد، بیان کرد: امروز مدافعان حرم آل‌الله با افتخار برای رفتن به منظور دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) سر و دست می‌شکنند که این دستاورد انقلاب اسلامی بوده و امید است این راه همیشه پر رهرو باشد./201/9457/ب1

ارسال نظرات