۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۴۶۹۳۳۷
امام جمعه هویزه:

نماز جمعه پیش برنده اهداف نظام اسلامی است

امام جمعه هویزه با اشاره به این که رابطه خالق و مخلوق در نماز جمعه تجلی پیدا می کند، گفت: نماز جمعه در اصلاح فرهنگ جامعه و پیش بردن اهداف نظام اسلامی تأثیرگذار است.
امام جمعه هویزه

حجت الاسلام ناصر نیسی، امام جمعه هویزه، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان تعبیر رهبر معظم انقلاب درباره نماز جمعه به عنوان قلب فرهنگی هر شهر ابراز داشت: نماز جمعه از یک سو با اقشار گوناگون جامعه و از سوی دیگر با مسائل منطقه ای و جهانی، چالش ها و مناسبت ها ارتباط مستقیمی دارد.

امام جمعه هویزه با بیان این که نماز جمعه در فرهنگ سازی ها نقش تأثیرگذاری دارد، گفت: یکی از بُعدهای نماز جمعه عبادی بودن و برقراری ارتباط با ذات الهی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی هویزه با اشاره به این که رابطه خالق و مخلوق در نماز جمعه تجلی می یابد، اظهار داشت: نماز جمعه یک قرارگاه و مرکزی برای تبادل فرهنگ های مختلف به ویژه فرهنگ ناب اسلامی در میان مردم خواهد بود.

حجت الاسلام نیسی گفت: اشاعه و تبیین فرهنگ اسلامی در زمینه های مختلف از رویکردهای نماز جمعه است که مقصود از چنین امری نهادینه شدن فرهنگ اسلامی در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی است.

وی اصلاح فرهنگ جامعه را سبب تصحیح اخلاق و ایمان در زمینه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و امنیتی و حتی مسائل شخصی دانست و ابراز داشت: نماز جمعه در اصلاح فرهنگ جامعه و پیش بردن اهداف نظام اسلامی تأثیرگذار خواهد بود./9456/303/ب3

ارسال نظرات