۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۴۶۹۳۷۲
استاد سطوح عالی حوزه:

اسلام رحمانی برگرفته از تئوری های غرب است

حجت الاسلام گرمابدشتی با اشاره به اینکه اسلام رحمانی برگرفته از برنامه های غربی است، گفت: این اسلام را ما قبول نداریم، اسلام ما اسلام محمدی الحدوث و حسینی البقا یعنی اسلام انقلابی است.
حجت الاسلام گرمابدشتی

حجت الاسلام محمد گرمابدشتی، استاد سطوح عالی حوزه علمیه در گفت ‏وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه مفهوم اسلام رحمانی از سوی افراد غرب زده مطرح شده است، ابراز داشت: در واقع این افراد کسانی هستند که از انقلاب اسلامی فاصله گرفته و خارج نشین هستند.

وی با بیان اینکه افرادی هم در ایران هستند که از این واژه استفاده می کنند، افزود: اینکه اسلام دین رأفت و مهربانی است در آن شکی نیست، ولی باید ببینیم هدف از طرح این واژه چیست.

حجت الاسلام گرمابدشتی عنوان کرد: « الاسلام نبوی الحدوث وحسینی البقاء» ایجاد اسلام از طرف پیامبر اکرم(ص) بوده است و بقای آن به خون امام حسین(ع) بوده است، در واقع خون ایشان اسلام انقلابی را زنده کرده است.

اسلام مشکلی با صلح و سازش ندارد

وی با بیان اینکه کسانی که می گویند اسلام رحمانی، متوجه اسلام انقلابی نیستند، اظهار داشت: اسلام مشکلی با صلح و سازش ندارد، ولی آیا می شود در مقابل کسانی که بر علیه آرمانها و اهداف ما اقدام می کنند سکوت کرد، هرگز اسلام انقلابی این را نمی پذیرد.

حجت الاسلام گرمابدشتی با اشاره به آیه « مُحَمَّدٌ رَسولُ اللَّهِ وَالَّذينَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ رُحَماءُ بَينَهُم» اظهار داشت: طبق این آیه مسلمانان باید با همدیگر مهربان باشند و در مقابل دشمنان با شدت برخورد کنند؛ بنابراین اسلام رحمانی در این آیه زیر سوال می رود و مشخص می شود آن تفسیر نادرستی از اسلام پیامبر(ص) است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب که می فرمایند اسلام، اسلام انقلابی است یعنی اسلام حسین بن علی(ع) است، امروزه پرچم این اسلام بر دوش رهبر معظم انقلاب است.

مفسر قرآن کریم با اشاره به اینکه اسلام رحمانی برگرفته از برنامه های غربی است، گفت: این اسلام را ما قبول نداریم، اسلام ما اسلام محمدی الحدوث و حسینی البقا یعنی اسلام انقلابی است./875/302/ب3

ارسال نظرات