۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۳
کد خبر: ۴۶۹۳۸۷
آیت الله سعیدی:

9 دی، درس بصیرت به مدافعان حریم ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر عبرت پذیری مؤمن از درس های تاریخ 9 دی گفت: فتنه ها در طول تاریخ با ظواهری متفاوت ظاهر شده و جوامع را آلوده می کنند بنابراین مؤمن باید برای حفظ و احیاء شعائر الهی همواره در طول تاریخ بصیر زندگی کند و عبرت هایی مانند 9 دی را در خاطرات تاریخی خود محفوظ بدارد.
آیت الله سعیدی در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت که در سالن محراب شبستان بزرگ امام خمینی(ره) برگزار شد، نهم دی را از مصادیق بارز احیاء شعائر الهی توصیف کرد و گفت: یوم الله 9 دی از شعائر انقلاب اسلامی با هویت دینی ظهور کرد این درحالی است که یوم الله ۱۹دی هم بر مدار همین حقیقت هویت خود را در تاریخ به ثبت رسانده است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) به تشریح لزوم انتباه و توجه عملی مؤمن به شعائر الهی و نقش و جایگاه آن در سبک زندگی اسلامی پرداخت و اظهار داشت: باید توجه شود در طول تاریخ هیچگاه نباید شعائر در معرض فراموشی قرار گیرد؛ بنابراین حفظ و احیاء شعائر الهی نشانه تقوا در مؤمن است و این مؤلفه اجتماعی به خط مشی برای میزان سنجی تقوا و ایمان در جوامع اسلامی بدل شده است.

امام جمعه قم ۱۹ دی ماه را مبدأ حرکت های ایدئولوژیک در نهضت امام خمینی(ره) دانست و عنوان داشت: در این تاریخ پر برکت و ماندگار شهروندان قمی با بصیرت به میدان آمده و از طرفی پناه بردن طلاب به بیوت مراجع تقلید هویت 19 دی را شکل داد؛ بر این اساس تاریخ گواه می دهد که مرجع بصیر و آگاه شیعی حضرت آیت الله نوری همدانی نقشی تأثیرگذار و مهم در احیاء شعائر الهی در این تاریخ ماندگار ایفا کرده اند.

آیت الله سعیدی به تبیین جایگاه 9 دی در تاریخ ماندگار انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: 9 دی از ایام الهی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی ایران است که در تمام لحظات آن عبرت هایی برای اهل تامل وجو دارد؛ بر این اساس در 9 دی عبرت هایی به ثبت رسیده است که همه باید به آن توجه داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با تاکید بر عبرت پذیری مؤمن از درس های تاریخ 9 دی عنوان داشت: فتنه ها در طول تاریخ با ظواهری متفاوت ظاهر شده و جوامع را آلوده می کنند از این رو مؤمن باید برای حفظ و احیاء شعائر الهی همواره در طول تاریخ بصیر زندگی کند و عبرت هایی مانند 9 دی را در خاطرات عبرت انگیز تاریخی خود محفوظ بدارد.

امام جمعه قم جریان کاوی ریشه ها و منشأ فتنه ۸۸ را ضروری عنوان کرد و گفت: اساس و ریشه این فتنه، در امریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی بود؛ از این رو نباید ریشه ها و جریان های اصلی این فتنه با جریان های رسانه ای در بستر فراموش سپاری نفوذ رسانه های دشمن قرار گیرد؛ بنابراین در فتنه ها افراد می آیند و می روند یا منزوی می شوند، ولی فتنه همچنان باقی می ماند و با اشکال مختلف بروز و ظهور می یابد.

آیت الله سعیدی احیاء شعائر الهی را در روز 9 دی بصیرت افزایی توصیف کرد و ادامه داد: این مراسم نباید به بحث های مقطعی و تامین کننده منافع جریان خاصی باشد چرا که این تاریخ منبع بصیرت افاز انقلاب اسلامی برای امت اسلام است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان از شرکت نکردن برخی مسؤولان در برخی از شهرها در آیین بزرگ ۹ دی انتقاد کرد و گفت: این رفتار، مسئله ای نگران کننده است، چراکه مسئولان باید سردرمداران بزرگداشت این شعائر الهی باشند؛ البته اجرای درست مراسم ۹دی، نقش اساسی در همراهی یکپارچه مردم و مسئولان خواهد داشت./837/202/ب3

ارسال نظرات