۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۴
کد خبر: ۴۶۹۴۳۵
مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی خبر داد؛

چاپ بیش از 4 هزار و 600 عنوان کتاب دفاع مقدس دراستان مرکزی

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تاکنون بیش از 4 هزار و 600 عنوان کتاب دفاع مقدس در سطح استان مرکزی به چاپ رسیده است.
نشست شورای هماهنگی یادمان شهدای گمنام خمین

به گزارش خبرگزاری رسا در استان مرکزی، سرهنگ پاسدار فرهاد شاه محمدی مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی عصر امروز در نشست شورای هماهنگی یادمان شهدای گمنام خمین گفت: تاکنون بیش از چهار هزار و 600 عنوان کتاب دفاع مقدس در سطح استان مرکزی به چاپ رسیده است.

30 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ می شود

شاه محمدی  خاطر نشان کرد: این تعداد کتاب با هدف ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس و پاسداشت آثار مربوط به این دوران در دو بخش کوک و بزرگسال با موضوعات مختلف شامل خاطرات رزمندگان استان، زندگینامه شهدا، شعر و بررسی عملیات‌ها منتشر شده‌اند.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی اظهارکرد: تا پایان امسال 30 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس چاپ می شود که تا به حال 13 عنوان کتاب به چاپ رسیده است.

استان مرکزی میزبان 115 شهید گمنام

سرهنگ پاسدار شاه محمدی ادامه داد: از 42 نقطه یادمان شهدای استان تا به حال 37 یادمان شهدای گمنام ساخته شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی اظهارکرد: استان مرکزی میزبان 115 شهید گمنام است و در شهرستان خمین دو یادمان شهید گمنام در مصلی امام خمینی (ره) و شهر قورچی باشی وجود دارد.

سرهنگ پاسدار شاه محمدی ادامه داد: به طور میانگین سالانه 100 مقاله به بانک تحقیقات دفاع مقدس ارسال می شود.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان مرکزی افزود: خمین از سال 81 میزبان شهدای گمنام است اما هنوز یادمان شهدا در محوطه مصلی این شهرستان استقرار نیافته است.

شهدا دین بزرگی بر گردن همه مردم دارند

سید مهدی ساداتی فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: شهدا دین بزرگی بر گردن همه مردم دارند و وظیفه مسؤولان برای حفظ و پاسداشت شهدا به خصوص شهدای گمنام بسیار با اهمیت است.

سید مهدی ساداتی افزود: شهرداری و شورای شهر خمین متعهد به ساخت و نصب یادمان شهدای گمنام خمین هستند.

وی ادامه داد: سال آینده اعتبار مورد نیاز ساخت یادمان شهدای گمنام تخصیص می یابد.

شایان ذکر است، شهرستان خمین یک هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است./842/101/ب3

ارسال نظرات