شکلگیری حوزه سفیران هدایت پایهای برای آموزش سطح سه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام جمشیدی معاون آموزش سطح سه سفیران هدایت کل کشور عصر امروز در حسینیه شهید همت مدرسه علمیه مولاوردیخان قزوین با اشاره به اهمیت آموزش سطح سه در تبلیغ گفت: جریان تبلیغ در مقطع سطح سه به سالهای 72 و 73 برمیگردد طلابی که درس خارج را میخواندند آنها را برای تبلیغ به سطح چهار میفرستادند.
شکلگیری حوزه سفیران هدایت پایهای برای آموزش سطح سه است
وی در ادامه با اشاره به اینکه شکلگیری حوزه علمیه سفیران هدایت پایهای برای سطح سه محسوب میشد افزود: در سال نود دو و نود سه سطح سه سفیران هدایت مصوب شورای عالی شد یعنی زمانی که در حدود چهارده دوره از سطح دو سفیران گذشت مجموعه شورای عالی حوزه علمیه قم پیشنهاد راه اندازی سفیران را در سطح سه مطرح کردند.
حجت الاسلام جمشیدی در ادامه با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب با معاونان و مدیران سطح سه سفیران در خصوص شکلگیری این پایه از آموزش اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب پیرامون راه اندازی سطح سه سفیران هدایت تاکید زیادی داشتند از این رو سطح سه با سه گرایش در کل کشور شکل گرفت شهر مقدس قم نخستین جایی بود که سطح سه سفیران در آنجا تشکیل شد و تعداد زیادی در این مقطع فارغ التحصیل شدند.
معاون آموزش سطح سه سفیران کل کشور در ادامه سطح سه تبلیغ را در حدود سیزده دوره دانست و ابراز کرد: سطح سه تبلیغ در حقیقت مجموعهای از حوزههای بلند مدت و حوزههای سفیران هدایت هستند که طلاب سفیران نخستین دوره ای هستند که در زمینه تبلیغ فارغ التحصیل شدند و اکنون وارد مرحله دوم میشوند.
وی در ادامه با اشاره به سه گرایش مصوب شورای عالی قم در مقطع سطح سه سفیران هدایت اضافه کرد: نخستین گرایش خطابه و سخنوری بود که رشته تبلیغ در حقیقت شاخهای از این گرایش است دوم نویسندگی و سوم گرایش تربیت کودک و نوجوان است طلاب در هر کدام از این گرایشها علاوه بر گذراندن 135 واحد درسی عمومی باید در حدود بیست واحد تخصصی گرایشی را هم بگذرانند.
حجت الاسلام جمشیدی در ادامه انتخابات گرایشات را برای طلاب اختیاری دانست و تصریح کرد: طلاب میتوانند نسبت به انتخاب هر گرایشی که به آن علاقمند هستند اقدام کنند پیریزی هر سه گرایش در تمام استانها به دلیل کمی تعداد طلاب امکان پذیر نیست از این رو طلاب باید با یکدیگر به توافقی برسند که اکثریت گرایشی را انتخاب کنند که از نظر علمی و آموزشی غنی و پربار باشد.
وی در پایان گفت: در انتخاب گرایش طلاب باید سه نکته را لحاظ کنند نخست اینکه انتخاب با خود متعلم است یعنی باید ببیند که در کدام زمینه و گرایش پتانسیل رشد دارد دوم باید به گرایش مربوطه علاقمند باشد و استعداد لازم را داشته باشد سوم اینکه گرایش انتخابی باید مورد نیاز جامعه باشد گرایشات طراحی شده به گونهای است که فقط جهت حرکت را نشان میدهد تلاش خود طلبه در مرحله دوم میتواند فرد را در زمینه آن گرایش متخصص کند./873/202/ب3