۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۴۶۹۶۹۷
حجت الاسلام المسلمین احمدی:

آیت الله واعظ زاده در امر تقریب جامعیت داشت

رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی(سمت) گفت: آیت الله واعظ زاده در همه رشته‌ها به ویژه تقریب بین مذاهب اسلامی از جامعیت برخوردار بود.
حجت الاسلام احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی(سمت) در مراسم ترحیم آیت الله واعظ زاده خراسانی که بعدازظهر امروز در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه آیت الله واعظ زاده شخصیت بزرگی بودند و کسی نمی‌تواند جای وی را بگیرد، اظهار داشت: در روایان نیز آمده است "هرگاه عالمی از دنیا برود رخنه‌ای در اسلام پدید می‌آید که هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را پر کند".

وی ادامه داد: آیت الله واعظ زاده از سال 1337 به کمک حضرت آیت الله مکارم شیرازی، حضرت آیت الله نوری همدانی و امام موسی صدر توانست مجله مکتب اسلام را به چاپ برساند، مجله‌ای که با قلم شیوا و روان در زمینه تاریخ به رشته تحریر در آمده بود.

حجت الاسلام والمسلمین احمدی تاکید کرد: این عالم وارسته در قالب فعالیت‌های قرآنی نیز مشغول بود و به همین منظور دائرةالمعارفی نیز به پا داشت، آیت الله واعظ زاده در همه رشته‌ها به ویژه تقریب بین مذاهب اسلامی از جامعیت برخوردار بود.

رییس سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی(سمت) با بیان اینکه اطلاعات آیت الله واعظ زاده در امر تقریب بالا بود، یادآور شد: در واقع در عصر فعلی کمتر کسی را می‌توان یافت که در زمینه تقریب مذاهب اسلامی عالم و جامع باشد.

وی در پایان گفت: در امر تقریب مذاهب اسلامی نکات و فتواهای این عالم ربانی وسیع و خوب است و به همین منظور کمتر کسی را می‌توان یافت که بتواند جای وی را پر کند./202/816/ب1

ارسال نظرات