۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۴۶۹۹۷۸
فرمانده ائتلاف بین المللی علیه داعش:

شکست کامل داعش دو سال طول می کشد

فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش تحت رهبری آمریکا گفت: شکست داعش در عراق و سوریه حداکثر دو سال به طول می انجامد.
داعش

به گزارش خبرگزاری رسا، استفان تاونسند فرمانده ائتلاف بین المللی ضد داعش در گفت وگو با روزنامه انگلیسی دیلی بیست گفت: نمی توان تاریخ مشخصی را برای پایان جنگ با داعش تعیین کرد اما روند عملیات تاکنون و نتایج به دست آمده بسیار خیره کننده است.

وی افزود: پس از آزادسازی دو شهر موصل در عراق و رقه در سوریه نیروهای ائتلاف عملیات خود را برای بیرون راندن و نابودی عناصر باقی مانده داعش در صحرای هم مرز میان عراق و سوریه ادامه خواهد داد.

استفان تاونسند با اشاره به اینکه خطرناکترین سلاح در موصل اکنون خودروهای بمب گذاری شده داعش است افزود: عملیات نیروهای عراقی در موصل به طور موقت و به دلیل کمبود مهمات متوقف شده است.

وی با حمایت از نیروهای بسیج مردمی عراق گفت: این نیروها با موافقت دولت عراق و به صورت قانونی وارد جنگ علیه داعش در موصل شدند و تاکنون موفقیت های قابل توجهی کسب کرده اند.

به نوشته ایرنا، استان نینوا از 17 اکتبر 2016 شاهد عملیات نظامی گسترده ای به منظور بازپس گیری شهر موصل است که داعش در ژوئن 20144 آن را به اشغال خود درآورد.

نیروهای مشترک عراق در زمینه آزادسازی شماری از شهرها و مناطق به پیشرفت قابل توجهی دست یافتند و دولت عراق نیز تعهد داد تا از تاسیسات زیربنایی موصل محافظت کرده و آوارگان را به مناطق آزاد شده بازگرداند./980/ب102/د

ارسال نظرات