۰۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۴۷۰۲۳۸
حجت الاسلام مصباحی مقدم:

حصر حداقل کیفر ظلم بزرگ سران فتنه به نظام است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که اگر فتنه گران در حصر قرار گرفته اند حداقل کیفر را می بینند، گفت: می شود گفت حصر آنها کمترین اقدامی است که می توانست برای مقابله با ظلم بزرگ آنها نسبت به نظام جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد.
حجت الاسلام مصباحی مقدم

حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گرامیداشت حماسه 9 دی را ضروری دانست و گفت: 9 دی را باید روز هوشیاری و بصیرت ملت ایران نامید که بسیار بجا و شایسته است.

وی افزود: به دنبال فتنه سال 88 و گذشت ماه ها از این فتنه ملت کم کم متوجه شدند که این حرکت درصدد نابودی نظام جمهوری اسلامی است و همچنین مقابله با اصل اسلام و ارزش های اسلامی همچون عزاداری امام حسین(ع) و اصل ولایت فقیه است.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که شعارها فتنه گران حکایت از این می کرد که کسانی در این شورش ها به میدان آمدند که با اصل نظام جمهوری اسلامی و حتی اصل اسلام مسأله دارند، اظهار داشت: وقتی سخن از جمهوری ایرانی در برابر جمهوری ایرانی بود، وقتی که شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران داده شد، وقتی که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه از ناحیه آن ها داده شد، وقتی که در روز عاشورا با عزادران هجوم کردند، وقتی که خمیه عزا را به آتش کشیدند و به مساجد حمله کردند و رقص و پایکوبی انجام دادند نشان می داد که کسانی به بهانه شرایط فتنه به میدان آمدند که با اسلام، انقلاب اسلامی و ولاین فقیه سرسازگاری ندارند.

وی ادامه داد: این افراد کاری به انتخابات هم نداشتند و این که نتایج انتخابات چه بوده کاملا به حاشیه رفت، همان زمان سران فتنه باید متوجه می شدند که این ها جوانان خداجو نیستند بلکه ماجراجویانی هستند که به تحریک بیگانگان، سران کشورهای استکباری همچون آمریکا، انگلیس، اسرائیل و ماهواره ها به میدان آمده اند و چنین شعارهایی سر می دهند.

حجت الاسلام مصباحی مقدم با بیان این که قصد این افراد براندازی نظام جمهوری اسلامی بود، ابراز داشت: این حوادث ملت را کاملا هوشیار کرد، حتی کسانی که در انتخابات به کاندیداهای دیگری رأی داده بودند هوشیار و متوجه شدند که اشتباه کردند زیر چتر فتنه گران قرار گرفتند.

وی عنوان کرد: به بهانه تقلب به خیابان ها آمده بودند، همه هوشیار و بیدار شدند و روز 9 دی روز جنبش عمومی ملت ایران در سراسر کشور بود، 9 دی نقطه پایانی بر دوره طولانی هشت ماه فتنه و فتنه گران بود، این روز را باید بزرگ داشت چون پس از یک دوره ظلم بزرگ به نظام جمهوری اسلامی مردم بار دیگر پیمان خود را با نظام، امام، رهبری و انقلاب تجدید کردند.

نماینده سابق مجلس خاطرنشان کرد: مردم در 9 دی تو دهنی محکمی به دهان استکبار جهانی زدند که طمع می کرد شورش های خیابانی منتهی به سقوط نظام جمهوری اسلامی شود، بزرگداشت چنین روزی به معنای استمرار و ادامه هوشیاری و بیداری است.

وی اضافه کرد: برای پیشگری از به وجود آمدن مجدد فتنه ها باید این روز را گرامی داشت، دوران هشت ماه را باید دوران تدبیر و حکمت رهبری بزرگوار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای دانست که این تدبیر و حکمت و مدیریت توانست ما را با موفقیت ازبحران فتنه خارج و ملت را مجددا منسجم و یکپارچه کرده و بیگانگان را مأیوس کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که تدبیر رهبر معظم انقلاب ظلم بزرگ به جمهوری اسلامی را پایان بخشید، گفت: با این تدبیر و حکمت افتی که برای شرایط کشور پدید آمده بود که اختلافات داخلی را اوج داده و موقعیت منطقه ای و بین المللی ما را کاهش داده بود جبران شد و ملت مجددا با عزت و قدرت به حمایت از نظام جمهوری اسلامی قیام کردند.

وی با اشاره به سخنان عده ای مبنی بر رفع حصر سران فتنه افزود: کسانی که سخن از رفع حصر می زنند هنوز در شرایط ناشی از جریان فتنه قرار دارند و از دام فتنه خارج نشدند، این افراد اشتباه می کنند که چنین موضع و نگاهی دارند حال آن که کشور ما از آن شایط خارج شد، تصور این افراد این است که با این شعار می توانند مجددا اوضاعی را پدید بیاورند که در دوران فتنه بر کشور ما حاکم بود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که اگر فتنه گران در حصر قرار گرفته اند حداقل کیفر را می بینند، اظهار داشت: می شود گفت حصر آن ها کمترین اقدامی است که می توانست برای مقابله با ظلم بزرگ آن ها نسبت به نظام جمهوری اسلامی اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اگر بنا باشد که حصر بشکند این ها باید محاکمه شوند و محاکمه آن ها کیفر سنگینی را برای آن ها به دنبال خواهد داشت که مدعیان رفع حصر حتما به چنین کیفری رضایت نخواهند داد، ظلمی که آن ها نسبت به نظام مرتکب شدند با سادگی برطرف نخواهد شد و این ها هنوز کیفر اعمال خود را ندیده اند./1323/ت302/ج

ارسال نظرات