۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۴۷۰۲۸۳
استاد حوزه علمیه مازندران:

9 دي حماسه ای مردمي و عاشورايي بود

استاد حوزه علمیه مازندران، 9 دي را يك حماسه مردمي و عاشورايي عنوان كرد و با بیان این که این حماسه تاریخی هیچ گاه فراموش نخواهد شد، گفت: در این روز تاریخی ملت بزرگ ایران با حضور در خیابان ها پاسخ هتاکی های فتنه گران را دادند.
فتنه88 و 9 دی

حجت الاسلام مهدی خوبانی، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حماسه نهم دی‌ماه سال 88 را روز نه گفتن به‌ سران فتنه و آری گفتن به‌ نظام اسلامی، بیعت مجدد به آرمان‌های والای انقلاب، امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری برشمرد و گفت: مردم در این روز ثابت کردند در گرد و غبار فتنه راه را گم نمی‌کنند.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر ادامه داد: حماسه نهم دی پیام داشت و آن پیام این است که امکان فروپاشی نظام جمهوری اسلامی از درون و با کپی‌برداری از انقلاب‌های رنگی نیست زیرا مردم به‌ نظام اعتماد و دل‌بستگی دارند.

استاد حوزه علمیه مازندران، نهم دي را يك حماسه مردمي و عاشورايي عنوان كرد و با بیان این که این حماسه تاریخی هیچ گاه فراموش نخواهد شد، گفت: در این روز تاریخی ملت بزرگ ایران با حضور در خیابان ها پاسخ هتاکی های فتنه گران را دادند.

حجت الاسلام خوبانی نهم دي ريشه در احساسات پاك و ارادت شيعيان به اهل بيت(ع) به ويژه سالار شهيدان امام حسين(ع) داشت، افزود: رمز ماندگاری این حماسه تاریخی الهی و خدایی بودن آن بود.

وی، حماسه نهم دی را روز بصیرت ملت ایران عنوان کرد و افزود: ملت بزرگ ایران در جریان حماسه عظیم نهم دی ثابت کردند که در گرد و غبار فتنه راه را گم نمی‌کنند و همواره در مسیر آرمان های امام و  رهبری حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که نهم دی یادآور تعهد و التزام عملی به‌ساحت مقدس اهل بیت(ع) و ولایت بود، تصریح کرد: حماسه نهم دی روزی بود که همه مردم از همه قشرها در دفاع از حریم و کیان اسلام ناب در صحنه حاضر شدند و به‌عنوان یوم‌الله در ذهن و خاطره مردم ولایت‌مدار ایران ماندگار شد.

وی این روز را به‌عنوان برگ زرین دیگری از افتخارات ملت ایران در پاسخ به اهانت‌ها و هتک حرمت‌های ساحت مقدس اباعبدالله(ع) برشمرد و ادامه داد: سران فتنه با همراهی و حمایت‌های خواص بی‌خاصیت و بی‌بصیرت بعد از انتخابات پر شور ملت ایران به‌بهانه واهی تقلب و ابطال انتخابات و اردوکشی خیابانی که به‌راه انداخته بودند و اموال عمومی را تخریب و حدود هشت‌ ماه کشور را متزلزل کرده و دشمنان این نظام را خوشحال کردند.

مدیر حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با خرسندی از این‌که مردم با حضور حماسی خود با بصیرت و آگاهی کامل همه نقشه استکبار را برهم زدند، افزود: ملت ایران با این حضور حماسی چشم فتنه‌گران را کور کردند و آنها را در زباله‌دان تاریخ نظام جمهوری اسلامی قرار دادند.

وی با تأکید بر این‌که هیچ‌گاه نباید فتنه 88 را فراموش کرد، تصریح کرد: متأسفانه امروز برخی خواص بعد از این همه تأکیدات مقام معظم رهبری و هشدار مبنی بر اینکه نباید فتنه 88 را فراموش کرد اما تن به این فراموشی دادند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان این که متأسفانه برخی ها حتی از گفتن کلمه فتنه در صحبت‌های خودشان دریغ می‌کنند و بر این باور هستند که فتنه‌ای نبوده است، افزود: این افراد غافل از این هستند که اگر آن هتک حرمت‌ها، التهاب، آشوب و تنش نبود هیچ‌گاه زمینه مداخله‌جویی بیگانگان مانند تصویب قطعنامه‌ها و زیاده‌خواهی و تحریم‌های اقتصادی فراهم نمی‌شد.

استاد حوزه علمیه مازندران، حماسه بزرگ نهم دی را حماسه‌ای به یاد ماندنی در تاریخ 38 ساله انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: در روز نهم دی ملت بزرگ صحنه‌ای پرشکوهی را در تاریخ انقلاب رقم زدند.

وی با بیان این‌که نهم دی فصل جدید از بصیرت، هوشیاری، دشمن‌شناسی، غیرت دینی و انقلابی در صحیفه تاریخ مبارزات مردم مسلمان ایران رقم زده است، افزود: این حرکت، حرکت ایمان و با انگیزه خدایی بود و با اراده انسانی انجام نشده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این‌که چهار عامل زمینه‌ساز نهم دی و مهار فتنه شد، خاطر‌نشان کرد: ایمان و باورهای اعتقادی، رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، بصیرت ملت ایران و عشق به اهل بیت(ع) از مهم‌ترین عوامل مهار فتنه در روز نهم دی سال 88 محسوب می‌شود.

مدیر حوزه علمیه قائمشهر با اشاره به این که دشمن در هر مقطعی تلاش کرد تا زمینه براندازی نظام اسلامی را فراهم کند، افزود: جریان فتنه 88 نیز یکی از طراحی های خطرناک دشمنان داخلی و خارجی برای براندازی بود.

حجت الاسلام خوبانی به این که فتنه گران تلاش کردند احساسات مردم و حضورشان در صحنه انتخابات را در جهت اميال خود سوق دهند، گفت: به همین دلیل با طرح تقلب انتخابات به دنبال كودتاي مخملي در ايران بودند که با هوشیاری مقام معظم رهبری و بصیرت ملت ایران خنثی شد.

وي افزود: رهبر معظم انقلاب كه سكان‌دار كشتي انقلاب هستند با مديريت صحيح همراه با تبيين مسائل و روشنگري‌هاي علي گونه ، مردم را به حقايق پشت صحنه ماجراها آگاه و تلاش دشمن و اهداف شوم او را براي مردم تشريح كردند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در جريان انتخابات رياست جمهوري سال 88 دنياي غرب همه توان خود را بكار گرفت تا بين رهبري و ملت ايران اختلاف بيندازد، تصریح کرد: به همین دلیل دشمن با ايجاد فتنه و حمايت از آن، روند رو به رشد و پيشرفت جمهوري اسلامي را متوقف سازد./1317/302/ب3

ارسال نظرات