۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۷۰۳۰۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

حماسه 9 دی انقلاب سوم ملت ایران بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه نهم دی جریان سیاسی جناحی نیست بلکه جریان الهی است، گفت: نهم دی برای حفظ انقلاب، نظام و رهبری دینی بود و نباید آن را یک تفکر سیاسی دانست.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار اعضای ستاد 9 دی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای ستاد گرامیداشت یوم‌الله 9 دی استان، بر گرامیداشت پرشور و شعورتر این مناسبت تأکید کرد.

وی در ادامه به تشریح مصیبت و بصیرت دینی در آموزه‌های اسلامی، اظهار کرد: دین اسلام بر بصیرت تأکید زیادی شده و رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار (ع) در احادیث گوناگون مردم را به بصیرت و تفکر دعوت کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه اگر بصیرت باشد شیطان‌ها نمی‌توانند انسان را در دام‌های آشکار و پنهان بیندازند، اضافه کرد: در صورت وجود بصیرت دامها و تله‌های شیاطین اثرگذار نخواهد بود.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با اشاره به اثرات مصیبت در دین، خاطرنشان کرد: مصیبت دینی به این معنا است که از درون جامعه دینی کسی کاری کند که به ارزشهای اسلامی لطمه بخورد.

وی با بیان اینکه مصیبت دینی به‌مثابه پوسیده شدن درخت از درون است، افزود: کسانی که از نظر ظاهر اهل عبادت هستند اما بصیرت ندارند در زمره مصائب دینی به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی سه مورد به دین ضربه می‌زنند، اضافه کرد: عالم فاجر و فقیهی که عمل او با گفته‌های وی هم سویی ندارد، عابد نادان و پیشوای ستمکار سه آفت دین هستند.

بصیرت دینی چراغ مه‌شکن در فتنه‌ها است

وی با بیان اینکه در این میان بصیرت چراغ مه‌شکن در فتنه‌ها و جامعه مه‌آلود است، افزود: انقلاب ما انقلابی بصیرتی بود و از همان ابتدا که امام شروع به مبارزه کرد بصیرت مردم را ارتقا داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: هسته اصلی و هویت محوری انقلاب اسلامی بصیرت‌افزایی بود؛ ازاین‌رو امام راحل از همان ابتدا مردم را نسبت به دوستان و دشمنان آنها آگاه کرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه جوهره اصلی انقلاب ما بصیرت بود، خاطرنشان کرد: بر این اساس رمز ماندگاری و پویایی انقلاب ما هم بصیرت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه یکی از مصداق‌های بصیرت حماسه 9 دی بود، تصریح کرد: پیش از سال 88 فضای مشکوکی از سوی دشمن ایجاد و برای فتنه‌انگیزی زمینه‌سازی شد.

وی ادامه داد: حال و هوای انتخابات قبل از شروع و در حین اجرای آن نشان می‌داد که انتخابات سال 88 ویژه است و همان‌گونه که هم که دیدیم پرشورترین انتخابات بود؛ اما بعد انتخابات برخی تحمل شکست را نداشتند.

هوای نفس ریشه فتنه‌ سال 88 بود

استاد درس خارج فقه حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: در اوضاعی که برخی شکست خود در انتخابات را تحمل نمی‌کردند، شعار تقلب بر زبانها جاری شد و فتنه‌گران در برابر قانون لجبازی کردند و این‌گونه بود که تقابل جریان نجابت و لجاجت شروع شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فتنه به معنای مخلوط شدن حق و باطل است به‌گونه‌ای که بسیاری نتوانند حق و باطل را تشخیص دهند، تصریح کرد: فتنه در فرهنگ دینی ما جایگاه ویژه‌ای داشته و ریشه در منیت‌ها و هوای نفس دارد.

وی با بیان اینکه بنا به فرموده امام علی (ع) مرکب فتنه هوای نفس است، ادامه داد: در طول تاریخ ریشه فتنه‌های اجتماعی هواهای نفس و بدعت‌گذاری در دین بوده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه فتنه 88 هشت ماه طول کشید، اظهار کرد: در این هشت ماه رهبری و ولی فقیه همانند خورشید درخشش کرد و همه مدیریت بحران را به بهترین وجه حس کردند.

وی با اشاره به اینکه رهبری اوج مدیریت خود را در فتنه سال 88 نشان داد، تصریح کرد: سعه صدر، نجابت، قدرت مدیریت و ایستادگی رهبری در برابر بدخواهان سبب شد تا بساط فتنه‌گران برچیده شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه بعد از ادامه لج‌بازی‌های فتنه گران خون مردم به جوش آمد، افزود: در این زمان مردم درک کردند که فتنه اختلاف سلیقه جناحی نیست بلکه جریانی است که ریشه در خارج دارد؛ درنتیجه انقلاب سوم را شکل دادند.

حماسه 9 دی بصیرت و غیرت دینی ملت ایران را به نمایش گذاشت

وی با بیان اینکه درواقع حماسه 9 دی انقلاب سوم بود، اضافه کرد: در یوم‌الله 9 دی سال 88 بصیرت و غیرت دینی مردم را به میدان آورد و طوفانی به وجود آورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه حضور مردم در 9 دی مهم‌تر از 22 بهمن بود، خاطرنشان کرد: در یوم‌الله نهم دی اطلاع‌رسانی، تبلیغات و هماهنگی برای حضور مردم نبود بلکه ملت به‌صورت خودجوش به صحنه آمدند.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: اکنون برخی می‌گویند چرا امام حسین (ع) توبه حر را پذیرفت اما سران فتنه بخشیده نمی‌شوند؟ این در حالی است که ما تاکنون از سران فتنه توبه‌ای ندیدیم و این افراد ابراز ندامت و پشیمانی نکرده‌اند.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در مورد این افراد سعه صدر و نجابت کردند؛ زیرا حصر زندان نیست بلکه تنها برای حفظ امنیت نظام برای این افراد محدودیتی قائل شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید بصیرت 9 دی به نسلهای بعدی منتقل شود؛ زیرا نهم دی جریان سیاسی جناحی نیست بلکه جریان الهی است، تصریح کرد: نهم دی یوم‌اللهی برای حفظ انقلاب، نظام و رهبری دینی بود و نباید آن را یک تفکر سیاسی دانست./9314/201/ب3

ارسال نظرات