۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۴۷۰۳۲۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی:

9 دی یادآور توطئه های شوم دشمنان علیه مردم ایران است

حجت الاسلام حسینی گفت: 9 دی یادآور توطئه های شوم دشمنان در سه محور عاشورا، ولایت فقیه و مهدویت علیه مردم و نظام ایران اسلامی است
حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان ‌شرقی امروز در همایش «نقش مبلغات دینی در بصیرت افزایی» که در آستانه فرا رسیدن 9 دی؛ روز بصیرت و میثاق امت با ولایت برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت در طول تاریخ همواره در راستای ارتقای سطح بینش و بصیرت مردم حرکت کرده است.

وی با بیان این‌که حماسه تاریخی 9 دی تجلی بصیرت ولایی مردم ایران بوده است، خاطرنشان کرد: حماسه 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی روز بزرگ و مهم دفاع از مهدویت و ولایت فقیه است که باید برای همیشه گرامی داشته شود؛ به نسل‌های آینده به بصیرت و زمان‌شناسی پدران خود افتخار خواهد کرد.

حجت الاسلام حسینی با بیان این‌که ماهیت فتنه 88 با هدف براندازی نظام اسلامی ایران و مقابله با ولایت فقیه طرح‌ریزی شده بود، تصریح کرد: اگر هوشیاری مردم و رهنمودهای داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی نبود، قطعا دشمنان در اجرای برنامه های شوم خود به توفیقاتی دست یافته بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که فتنه 88 تنها با بصیرت ولایی ملت با شکست مواجه شد، افزود: 9 دی یادآور توطئه های شوم دشمنان در سه محور عاشورا، ولایت فقیه و مهدویت علیه مردم و نظام ایران اسلامی است که آحاد مردم با بصیرت خود صحنه‌هایی آفریدند که هیچ گاه در تاریخ فراموش نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش روحانیت و مبلغان دینی در ترویج ارزش‌های اسلامی و شعائر الهی در جامعه اظهار داشت: نقش مهم تبلیغ در تبیین و تشریع اهداف اسلام و انقلاب برکسی پوشیده نیست، اما آنچه مهم است؛ تغییر روش های تبلیغ نسبت به گذشته است.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر فعالیت تبلیغی روحانیت در فضاهای مجازی گفت: متأسفانه در زمان کنونی با فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بستر گناه برای همگان و به خصوص جوانان مهیاست و در این فضا کار معنوی و فرهنگی بسیار سخت است؛ حضور روحانیت در فضای مجازی می تواند در پاسخگویی به شبهات دینی نسل جوان اثرگذار باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: اقدامات کسانی که در راه تبلیغ فعالیت می ‌کنند؛ بی ‌نظیر و قابل تجلیل است و در برهه کنونی که انسان دچار بی‌ هویتی است و معنویت حلقه فراموش شده است، مبلغان دینی وظیفه مهمی بر دوش دارند، چون در عصر حاضر انسان به فراموشی سپرده شده است.

وی گسترش فرهنگ قرآن و اهل بیت را از جمله وظایف شاخص و خطیر روحانیت و مبلغان دینی دانست و اظهار داشت: باید با تقویت ایمان، در تحکیم این شاخصه تلاش کرد، وظیفه روحانیت همان رسالت پیامبران الهی است، باید در اصل تربیت دینی و  اشاعه فرهنگ ناب اسلامی همت مضاعف صورت گیرد./935/202/ب3

 

ارسال نظرات