۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۴۷۰۹۱۶
روزنامه صهیونیستی:

دارندگان مدارک دانشگاهی اعتقادی به آیین یهود ندارند

نتایج آمار و ارقام رژیم صهیونیستی نشان از آن دارد که یهودیان مذهبی در بین دارندگان مدارک دانشگاهی بسیار اندک هستند و شمار افرادی که به دین یهود هیچ اعتقادی ندارند، بیشتر دانشگاه های سرزمین های اشغالی را به خود اختصاص داده اند.
یهود


به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز آمار رژیم صهیونیستی در گزارش روز پنجشنبه خود اعلام کرده است که تنها 2.5 درصد از یهودیان مذهبی مرد و هشت درصد زنان (25-30) دارای مدرک دانشگاهی هستند.

در ادامه این گزارش آمده است: 28 درصد از یهودیان لائیک مرد و 43 درصد از زنان لائیک بین 25 تا 30 سال، دارای مدارک دانشگاهی هستند.

یک پژوهشگر درمرکز توب رژیم صهیونیستی که یک مرکز خصوصی است گفت: دلیل کاهش نسبت دانشجویان مذهبی در دانشگاه های اسرائیل آن است که این افراد در درس زبان انگلیسی و ریاضی نمی توانند نمره لازم را کسب کرده و وارد دانشگاه شوند.

این پژوهشگر که به اسم آن هیچ اشاره ای نشده است، در ادامه افزود: افزایش شمار افراد مذهبی که موفق به ورود به دانشگاه نمی شوند، آن است که آنها تخصص هایی را می خوانند که در جامعه اسرائیل اهمیتی ندارد، به همین دلیل است که آنها هیچ گونه رغبتی برای تکمیل تحصیل خود ندارند.

به نوشته ایرنا، مذهبی بودن یهودیان به درجه تحجر رسیده است، به گونه ای که یهودیان مذهبی بسیار کم پیش می آید که از وسائل فناوری، برنامه هایی مثل تلویزیون، رایانه و گوشی همراه در زندگی خود استفاده کنند.

یهودیان مذهبی براساس اعتقادشان در کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) دارای چند حزب هستند./982/ب102/د

ارسال نظرات