۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۷۰۹۱۷

نماینده آیت الله سیستانی بر لزوم گسترش فرهنگ انفاق تأکید کرد

نماینده حضرت آیت الله سیستانی خواستار حل مشکلات اجتماعی نظیر فقر با گسترش فرهنگ انفاق در جامعه شد.
شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در کربلا

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ عبدالمهدی کربلایی نماینده حضرت آیت الله سیستانی و تولیت شرعی آستان مقدس حسینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در صحن مطهر امام حسین (ع) برگزار شد، بر ضرورت حل مشکلات اجتماعی نظیر فقر و کاهش فاصله طبقاتی تاکید کرد و اظهار داشت: بی توجهی به این گونه مسائل خطرهای مختلفی را برای جامعه درپی خواهد داشت.

وی افزود: اگر مشکلات فقرا و احتیاج آنها به لباس، مسکن و غذا را حل نکنیم نسبت به جامعه و ملت کینه به دل می‎گیرند و خدای نکرده شاهد مشکلات بزرگ‎تری نظیر جنایت و جرم خواهیم بود.

حجت الاسلام کربلایی گسترش فرهنگ انفاق را موجب حل بسیاری از مشکلات فقرا و کاهش فاصله طبقاتی دانست و گفت: اسلام بر ضرورت توزیع ثروت و اموال به صورت عادلانه تاکید بسیاری میکند. اگر مردم فرهنگ انفاق را گسترش دهند موجب تطهیر نفس از رذائل اخلاقی و ممانعت از افتادن در دام بخل، طمع و حب مال می‎‌شود.

وی با تبریک میلاد حضرت مسیح(ع) و پایان سال 2016 میلادی تصریح کرد: امیدواریم که سال جدید برای همه همراه با خیر، برکت، محبت، زندگی مسالمت آمیز، رعایت حقوق و احترام به دیگران، افزایش تبادل میان ادیان و کاهش اقدامات تروریستی باشد. عراق در سال گذشته مشکلات و بحران‎های مختلفی نظیر کشتار انسان‎های بی‎گناه، آوارگی شهروندان و زندگی آنان در شرایط بسیار سخت چادر را پشت سر گذاشت.

نماینده حضرت آیت الله سیستانی، عراق را وطن همه ادیان و مذاهب خواند و بیان داشت: زندگی در امنیت و کرامت حق همه ملت عراق است بنابراین همه برای تحقق ثبات سیاسی، امنیتی، اجتماعی و خنثی سازی اقدامات تروریستی و افراط گرایی در این کشور که درپی ایجاد تفرقه و نفاق در بین اقشار مختلف هستند باید تلاش بسیاری انجام دهند. کسانی که توانایی مالی دارند نباید برادران و خواهران آواره را که در چادره‎ها زندگی می‎کنند را فراموش سازند.

وی بر ضرورت حمایت از مجاهدان تاکید کرد و ادامه داد: در سال‎های گذشته ده‎ها هزار تن از مجاهدان عراقی برای حمایت از ملت و مقدسات شهید و مجروح شدند. مسؤولان عراقی با حمایت و پشتیبانی بهتر از رزمندگان می‎توانند پیروزی نهایی را در برابر تروریسم نزدیک‎تر کنند./994/ب901/د

ارسال نظرات