۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد خبر: ۴۷۰۹۶۸
استاد حوزه علمیه:

حماسه 9 دی فراموش شدنی نیست

حجت الاسلام پور رمضان با بیان این مطلب که حماسه 9 دی از ذهن ملت ایران فراموش نخواهد شد، گفت: پیام 9 دی تأکید بر حرکت قطار انقلاب در مسیر دین و تحقق وعده الهی برای حاکمیت مستضعفان علیه مستکبران بود.
محمد پور رمضان کراني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام محمد پوررمضان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسم گرامیداشت حماسه 9 دی در مسجد سید نظام الدین بندپی شرقی، گفت: 9 دی روز حماسه بزرگ ملت ایران است و به معنای واقعی ایام الله بود.

وی در تشریح کلمه ایام الله به تعبیر قرآن، اظهار داشت: خداوند در ایام الله قدرت خود را به رغم تمام تلاش های دشمنان و شیاطین به مؤمنان نشان می دهد و این تنها در سایه ایمان و اراده مؤمنان برای اعتلای کلمه حق به دست می آید.

استاد حوزه علمیه بر لزوم پاسداشت و تبیین حماسه 9 دی تأکید کرد و اظهار داشت: دشمنان و بدخواهان با طرح شبهاتی در خصوص چرایی حماسه 9 دی می خواهند تا ماجرای فتنه سال88 و حماسه حضور مردم در مقابل فتنه گران به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: حماسه بزرگ نهم دی ماه حرکتی مردمی و بزرگ مانند حرکت ملت ایران در اول انقلاب بود و هیچگاه از خاطر ملت ما فراموش نخواهد شد.

حجت الاسلام پور رمضان با بیان این مطلب که پیام حماسه 9 دی تأکید مجدد بر نقش ارزشهای دینی و الهی در انقلاب اسلامی و اهمیت است، تصریح کرد: پیام 9 دی تأکید بر حرکت قطار انقلاب در مسیر دین و تحقق وعده الهی برای حاکمیت مستضعفان علیه مستکبران بود.

وی افزود: حرکت خودجوش مردم در نهم دی ماه 88 مشتی محکم بر دهان فتنه گران زد و نقشه های چندین ساله دستگاههای اطلاعاتی غربی را بر هم زد.

امام جمعه گلوگاه با اشاره به این مطلب که عنصر ولایتمداری مردم در حماسه 9 دی جلوه گر شد، گفت: شاکله اصلی حماسه 9 دی بر مبنای بصیرت حقیقی مردم و حضور در صحنه دهها میلیونی آنها در میدان عمل برای دفاع از اسلام، انقلاب و ولایت بود.

وی با بیان تلاشهای رسانه های دشمن برای اثرگذاری بر افکار ملت ایران، اظهار داشت: کارکرد شبکه های ماهواره ای ضد انقلاب و فعالیت عناصر برانداز در حوزه فضای مجازی برای پاشیدن گرد و غبار شبهات سیاسی، دینی و اجتماعی بر افکار ملت ایران به ویژه جوانان است.

حجت الاسلام پور رمضان با تأکید بر هوشیاری و بصیرت در مقابل فتنه های جدید، خاطرنشان کرد: دشمن و عناصر داخلی آن در کشور می خواهند تا با ایجاد انحراف و استحاله فرهنگی، بازگشت استعماری نوین دشمنان در کشور پایه ریزی کنند.

وی با بیان این مطلب که چهره دیگر حماسه 9 دی عدم اعتماد ملت ایران به بیگانه است، افزود: بصیرت حقیقی در دشمن شناسی و وقت شناسی است تا با دیدن درست صحنه از میان غبارهای فتنه، انسان اقدامی به موقع را در مقابله با دشمن انجام دهد.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر توجه به دستورات و بیانات مقام معظم رهبری اجرای دقیق راهبردهای ایشان، گفت: دشمن هدف خود را برای دوری جوانان و جامعه از ولایت معطوف کرده است، زیرا با وجود اطاعت آحاد جامعه و تدابیر ولایت فقیه هیچ آسیبی به انقلاب نخواهد رسید./1313/202/ب2

ارسال نظرات