۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۴۷۱۰۹۱
حجت الاسلام والمسلمین عابدی خبرداد؛

فعالیت علمی 400 نفر از فارغ التحصیلان جانباز حوزوی در کشور

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه مدرسه حضرت ابوالفضل(ع) از نظر امکانات با کمبودهایی مواجه هست، خواستار نگاه جدی مسؤولان شد و گفت: تدوین سرفصل های رشته تخصصی دعا از برنامه های این مدرسه علمیه است که البته به شورای عالی حوزه های علمیه نیز ارسال شده و منتظر تصویب آن هستیم.
عابدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه پیش از ظهر امروز با حضور در مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع)(جانبازان) با حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی مدیر این مدرسه، جمعی از معاونان این مدرسه و همچنین اعضای هیأت مدیره مؤسسه فرهنگی تعالی دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی در این دیدار با بیان اینکه مدرسه حضرت ابوالفضل(ع) مدرسه نزدیک به 30 سال سابقه دارد، اظهار داشت:  تا به امروز 400 نفر از این مدرسه علمیه فارغ التحصیل شده اند که امروز در نهادهای اجرایی، تبلیغی، فرهنگی و علمی گوناگونی در سراسر کشور و حتی جهان مشغول به فعالیت هستند.

وی تأکید کرد: تقریبا همه اساتید این مدرسه از جانبازان دفاع مقدس هستند و نکته قابل توجه آن است که بسیاری از این بزرگواران تا به امروز پایان نامه سطح 4 خود را نوشته و یا مدرک دکتری دانشگاهی خود را کسب کرده اند و در سطح بالای علمی قرار دارند؛ بسیاری از طلاب این مدرسه علمیه، از اساتید حوزه بوده و یا به عنوان امام جمعه، قاضی و دیگر مشاغل فرهنگی در نهادهای گوناگون حضور دارند.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) با اشاره به وضعیت سخت تحصیل برای بخش زیادی از طلاب این مدرسه، خاطرنشان ساخت: برخی از طلاب این مدرسه علمیه روزانه قریب به 30 قرص مصرف می کنند؛ اما در اجرای برنامه های مصوب مرکز مدیریت حوزه های علمیه، عقب نمانده و به پیش می روند و حتی گاهی اوقات دیده ایم که با کپسول اکسیژن سر کلاس درس شرکت می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی با بیان اینکه مدرسه حضرت ابوالفضل(ع) در شرایط خاصی قرار دارد و از نظر امکانات با کمبودهایی مواجه هست، خواستار نگاه جدی مسئولان شد و عنوان کرد: تدوین سرفصل های رشته تخصصی دعا از برنامه های این مدرسه علمیه است که البته به شورای عالی حوزه های علمیه نیز ارسال شده و منتظر تصویب آن هستیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نزدیک به 80 نفر از فضلا در این مدرسه علمیه مشغول به تحصیل دروس خارج فقه هستند و عده زیادی نیز در آستانه ورد به سطوح عالی قرار گرفته و همگی از طلاب مجد در تحصیل و تهذیب به شمار می روند./1330/203/ب3

ارسال نظرات