۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۴۷۱۱۲۵
با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان؛

نشست بصیرتی به مناسبت حماسه 9 دی برگزار می‌شود

نشست بصیرتی به مناسبت حماسه 9 دی از سوی بسیج پایگاه 5 شهید حسینیان مسجد فاطمیه با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان برگزار می‌شود.
نشست بصیرتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست بصیرتی به مناسبت حماسه 9 دی از سوی بسیج پایگاه 5 شهید حسینیان مسجد فاطمیه برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان در این جلسه به سخنرانی خواهد پرداخت.

گفتنی است، این نشست بصیرتی روز سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال جاری بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد فاطمیه واقع در خیابان 19 دی برگزار می‌شود.

خاطرنشان می‌شود، رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات خود در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت ۹ دی درباره بصیرت و ایمان دینی ملت ایران فرمودند«ایمان دینی، آن معجزه‌گری است که قادر است اولاً همه‌ی مردم را بسیج کند و بیاورد، ثانیاً آن‌ها را در صحنه نگه دارد و ثالثاً سختی‌ها را برای آن‌ها هموار و آسان کند؛ هیچ ایمان دیگری این خصوصیت را ندارد.

ایمان دینی می‌گوید شما اگر چنانچه فائق شدید و پیش بردید، پیروزید؛ اگر کشته هم شدید، پیروزید؛ اگر زندان هم افتادید، پیروزید؛ چون به وظیفه عمل کردید. وقتی کسی یک چنین اعتقاد و ایمانی داشت، دیگر شکست برایش معنا ندارد؛ لذا وارد میدان می‌شود.

این همان عاملی است که در صدر اسلام هم اثر کرد، در انقلاب ما هم اثر کرد؛ ۹ دی این را نشان داد. ۹ دی یک نمونه‌ای بود از همان خصوصیتی که در خود انقلاب وجود داشت؛ یعنی مردم احساس وظیفه‌ی دینی کردند و دنبال این وظیفه، عمل صالحِ خودشان را انجام دادند.

 عمل صالح این بود که توی خیابان بیایند، نشان بدهند، بگویند مردم ایران اینند. با این حرکت مردم، آن حجم عظیم تبلیغات دشمن که می‌خواست فتنه‌گران را مردم ایران معرفی کند و این‌جور نشان بدهد که مردم ایران از انقلابشان، از نظامشان برگشتند، به‌کلی نقش بر آب شد؛ یعنی مردم نشان دادند که این، مردم ایران است.

تحلیلگران خارجی وقتی نگاه کردند، گفتند از بعد از رحلت امام بزرگوار، یا شاید بعضی گفتند از بعد از حرکات اول انقلاب، هیچ اجتماعی با این بزرگی، با این تپش، با این شور و هیجان وجود نداشته که مردم وارد میدان شدند. این، حقیقت ۹ دی است.»/841/303/ب3

ارسال نظرات