۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۷۱۱۹۲
کدخدایی مطرح کرد؛

مقاومت اسلامی، معادلات بین المللی سوریه را ترسیم می کند

صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت برای آتش بس در سوریه نشان از اثرگذاری مقاومت در تصمیم گیری های بین المللی است.
عباسعلی کدخدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، بر اساس اعلام دفتر عباسعلی کدخدایی، عضو حقوقی شورای نگهبان که در کانال رسمی تلگرامی وی منشر شده است؛ صدور قطعنامه اخیر شورای امنیت برای آتش بس در سوریه را نشان از اثرگذاری مقاومت در تصمیم گیری این شورا توصیف کرده است.

بر اساس این گزارش پیش نویس قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره برقراری آتش بس در سوریه روز شنبه 11 دی ماه با حداکثر آراء اعضای شورای امنیت سازمان ملل به تصویب رسیده است.

گفتنی است ابتدا روسیه و ترکیه هفته گذشته آتش بس را در سوریه به صورت رسمی اعلام کرده در حالی که این سومین اقدام از جلمه اقدامات سیاسی در برابر مقاومت امت حزب الله در مقابله با تروریست است.

لازم به توجه است که در مقابل قطعنامه پیشنهادی روسیه درباره برقراری آتش بس در سوریه همزمان شورای امنیت سازمان ملل رایزنی هایی را پشت درهای بسته در موضوع طرح پیشنهادی آتش بس و مذاکرات صلح آینده در آستانه پایتخت قزاقستان انجام می دهد.

خاطر نشان می شود پیش از این رهبر معظم انقلاب در دیدار با رمضان عبدالله دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه، واقعیت موجود در جهان را با توجه به تحولات جریان بیداری اسلامی، ضعف روز افزون غرب و قدرت فزاینده دنیای اسلام را از اساسی ترین دستاورد های مقاومت اسلامی توصیف فرمودند و حقیقت را چنین توصیف فرمودند« هدف اصلی طراحی امریکا در سوریه، ضربه زدن به خط مقاومت در منطقه است زیرا سوریه از مقاومت فلسطین و مقاومت اسلامی لبنان حمایت می کند. اگر دولت سوریه، به آمریکاییها قول دهد که حمایت خود را از مقاومت اسلامی فلسطین و لبنان قطع خواهد کرد، همه مسائل تمام خواهد شد و تنها جرم سوریه حمایت از مقاومت است. امریکاییها و برخی کشورهای غربی می خواهند انتقام شکست های اخیر خود در منطقه ازجمله مصر و تونس را، در سوریه بگیرند. موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال سوریه، حمایت از هرگونه اصلاحات به نفع مردم این کشور و مخالفت با دخالت امریکا و کشورهای دنباله رو آن، در مسائل داخلی سوریه است.»/837/204/ب3

ارسال نظرات