۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۴۷۱۲۵۳
سخنگوی انصارالله:

عربستان با حمایت آمریکا به یمن حمله کرد

سخنگوی جنبش انصارالله یمن از سکوت مجامع بین‌المللی در برابر گرسنگی کودکان و کشتار مردم بیگناه یمن انتقاد کرد.
محمد عبدالسلام


به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن بر انتقال جنگ به بیرون از مرزهای یمن و استفاده از موشک برای مقابله با تجاوزات سعودی ها تاکید کرد.

محمد عبدالسلام در پیامی به مناسبت آغاز سال نوی میلادی گفت انتقال نبرد و گسترش آن در جبهه های پشت مرزها و پاسخ موشکی به سعودی‌ها، از نظر مذهبی و قانونی جایز است و وظیفه ای ملی، انسانی و اخلاقی است که باید در برابر متجاوز مقاومت کرد.

وی افزود: مردم یمن با جنگی تحمیلی مواجه شده اند و با اراده و آگاهی از موجودیت خود دفاع خواهند کرد.

سخنگوی جنبش انصارلله تصریح کرد: تجاوز به یمن تصمیمی آمریکایی بود که در واشنگتن گرفته شد و تلاشهای اخیر آمریکا برای حل دیپلماتیک این بحران، تلاشی در وقت اضافی و بی فایده است.

عبدالسلام گفت: ما معتقدیم اگر آمریکا نبود، عربستان جرأت نمی کرد به یمن حمله کند و اگر آمریکا برای توقف جنگ تصمیم قاطعی گرفته بود، تا کنون عربستان برخلاف میل خود از دستورات آمریکا پیروی کرده بود. وی افزود عربستان وارد جنگی از پیش باخته شده و خود را به مهلکه انداخته است و تنها امر قانونی، دفاع از یمن در برابر تجاوز آمریکایی سعودی است.

به نوشته باشگاه خبرنگاران، سخنگوی انصار الله و عضو هیأت مذاکره کننده این کشور تأکید کرد که آمریکا دشمن بزرگ تر امت اسلامی است.

وی در همین حال از سکوت مجامع بین المللی از جمله سازمان ملل در برابر گرسنگی کودکان و کشتار مردم بیگناه یمن انتقاد کرد و گفت سازمان ملل بی طرفانه رفتار نمی کند./982/ب102/د

ارسال نظرات