۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۷۱۳۱۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

عشایر شایسته بهترین خدمات هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر توجه و خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر مسؤولان مرتبط به عشایر، گفت: زحمت‌کشان عشایر شایسته بهترین تجلیلها و بیشترین خدمات هستند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار مدیر کل امور عشایر خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل جدید امور عشایر استان، اظهار کرد: خدمت به خلق و خدمت به خدا هر دو هم‌وزن‌اند، از این رو مسؤولیت مدیران در قبال زحمت کشان عشایر که بدون هیچ چشم‌داشتی در کوه‌ها و بیابان‌ها به تولید برای افراد جامعه می‌پردازند، بسیار خطیر و سنگین است.

وی با تأکید بر توجه و خدمات‌رسانی بهتر و بیشتر مسؤولان مرتبط به عشایر، افزود: زحمت‌کشان عشایر شایسته بهترین تجلیلها و بیشترین خدمات هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به نقش تعیین‌کننده عشایر در تولید، افزود: اسلام توجه بسیار زیادی به تولید مؤثر دارد و مصداق بارز تولید مؤثر، تولیدات جامعه عشایری بوده که از جایگاه ویژه‌ای در خانواده‌های ایرانی برخوردار است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: عشایر غیور، در تمامی صحنه‌های اجتماعی، سیاسی و نظامی به این مرز و بوم خدمت کرده‌اند؛ ازاین‌رو ضروری است مسؤولان برای خدمات‌رسانی بهتر به آنها همت مضاعف داشته باشند.

وی با بیان اینکه عشایر در امر تولید زیربنای جامعه‌اند، اضافه کرد: عشایر نقش ارزنده‌ای در افزایش تولید و کاهش وابستگی کشور در زمینه‌های مختلف دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی از مسؤولان خواست در راستای ارائه خدمات به جامعه عشایری به‌ویژه در زمینه‌های فرهنگی، این قشر با اهمیت را دریابند و با ارائه راهکارهای مناسب نسبت به استعدادیابی و حمایت از آنها اقدام کنند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: مسؤولان افزون بر تشویق عشایر به تولید بیشتر، باید آموزش‌های لازم در راستای ارتقای سطح بهداشت محصولات را به عشایر ارائه کنند؛ زیرا قشر عظیمی از افراد جامعه در حال استفاده از تولیدات دامی عشایر هستند.

گفتنی است، هم اکنون در استان خراسان شمالی پنج هزار خانوار عشایری با جمعیت بیش از۳۰ هزار نفر در قالب دو ایل و ۳۷ طایفه با شیوه‌های سنتی کوچ رو و نیمه کوچ رو با بیش از ۷۹۰ هزار رأس دام، کوچ روی می‌کنند./202/9314/ب1

ارسال نظرات