۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۵
کد خبر: ۴۷۱۳۴۰
حجت الاسلام والمسلمین حسینی همدانی:

حوزه انقلابی نباشد نظام از بین می رود/ دشمن با نفوذ درصدد نابودی حکومت اسلامی است

نماینده ولی فقیه در البرز با بیان این که درک صحیح از تاکتیک‌های دشمن باید سرلوحه کار حوزه انقلابی قرار گیرد، گفت: طلاب حوزه باید بدانند امروزه دشمن با استفاده از جنگ نرم در میان مردم نفوذ کرده و با تأثیر در فرهنگ مردم سعی در از بین بردن حکومت اسلامی دارد.
حسینی همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمدمهدی حسینی همدانی امشب در جلسه گردهمایی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای کرج که در سالن آمفی‌تئاتر مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران برگزار شد به تبیین شاخصه‌های حوزه انقلابی از دیدگاه رهبر معظم انقلاب پرداخت و گفت: دیدگاه دین مبین اسلام نسبت به انقلابی بودن با دیدگاه‌های غیر اسلامی تفاوت دارد چرا که از جان‌فشانی‌ها و اقداماتی که انبیا و اوصیای الهی و علمای ربانی برای حفظ دین از خود نشان دادند، درمی‌یابیم همه ایشان انقلابی بوده‌اند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب درباره حوزه انقلابی اظهار داشت: شاخصه‌های حوزه انقلابی شامل پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی اسلام و انقلاب، هدفگیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدگی به آن‌ها، پایبندی به استقلال کشور، حساسیت در برابر دشمن و تقوای دینی و سیاسی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه از روحانیت در روایات با عنوان مرزبان اعتقادی مردم یاد شده است، بیان داشت: روحانیت در جامعه وظیفه پیامبران را به عهده دارد و مهم‌ترین شاخصه روحانیت این است که خطرات احتمالی را بشناسد و با برنامه و طراحی نقشه‌های مدبرانه تاکتیک‌های دشمن را درهم‌شکسته و با او به مقابله بپردازد.

وی افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتی کار حوزویان را فراگیر بودن و اثرگذار بودن در جامعه دانستند؛ بر این اساس می‌توان گفت اثرگذاری هنگامی محقق می‌شود که روحانیت با مردم جامعه تعامل مستقیم داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات مرهبر معظم انقلاب وظیفه طلاب را سه عنصر دانست و گفت: روحانیت باید آگاه به همه مسائل جهان باشد و پس از  آگاه‌سازی، مصون‌سازی و همراه سازی مردم را سرلوحه کار خود قرار دهد؛ بر این اساس حوزه علمیه نباید از مسائل روز جهان غافل باشد.

 حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان‌ اینکه حوزه انقلابی شاخصه‌های بسیاری دارد به تبیین اهم آن‌ها پرداخت و ابراز داشت: نخستین شاخصه حوزه انقلابی درک صحیح دین و معیار‌های دینی است که نمونه بارز آن را می‌توان در زمان پیامبر اکرم(ص) مشاهده کرد چرا که ایشان معیارهای دین را از جانب خداوند دریافت کرده و به مردم ابلاغ می‌کردند.

وی ادامه داد: در عصر غیبت کبری نجات‌بخش دین و مسؤول معرفی آن اجتهاد، فقاهت و عدالت است و اگر این امور نتوانند تعریف دقیق دین را ارائه دهند اسلام تبدیل به دین کلیسا‌ها خواهد شد که در نهایت تمام ارزش‌های دینی را از بین برده و مادی‌گرایی را رواج می‌دهند.

امام جمعه کرج دومین شاخصه حوزه انقلابی را همسویی حوزه با حاکم شرع دانست و گفت: امروزه تمام وظایفی که در گذشته بر عهده پیامبران و اوصیای الهی بوده بر عهده ولی فقیه است، بر این اساس حوزه انقلابی باید با حاکم و مرجعیت حکومت دینی همسو و هم‌فکر باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با اشاره به اینکه درک صحیح از مقتضیات زمان سومین شاخصه یک حوزه انقلابی است، عنوان کرد: با توجه به اینکه هم‌اکنون اسلام در حال گسترش است و اینکه اتفاق‌های امروزه نسبت به گذشته تفاوت دارد عالم به زمان بودن را می‌توان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های حوزه انقلابی دانست.

وی به تبیین چهارمین شاخصه حوزه انقلابی پرداخت و اظهار داشت: درک صحیح از تاکتیک‌های دشمن باید سرلوحه کار حوزه انقلابی قرار گیرد و طلاب حوزه باید بدانند امروزه دشمن با استفاده از جنگ نرم در میان مردم نفوذ کرده و با تأثیر در فرهنگ مردم سعی در از بین بردن حکومت اسلامی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز جریان شناسی را پنجمین شاخصه حوزه انقلابی دانست و ابراز داشت: بهترین الگوی جریان شناسی زیارت عاشورا است چرا که با توجه به تفسیر آن درمی‌یابیم که دشمن ابتدا در فرهنگ سپس در سیاست تأثیر گذاشته و در نهایت با حمله نظامی سعی در نابودی مواضع اسلام را دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با بیان اینکه ششمین شاخصه حوزه انقلابی توجه به جریان‌های خودی و غیرخودی است، ادامه داد: مقام معظم رهبری با تأکید بر مسأله نفوذ در حقیقت اشاره به این نوع از جریان شناسی دارند چرا که اگر به این جریان‌ها توجه ویژه نشود جامعه دچار مشکلات اساسی خواهد شد.

وی در پایان به تشریح هفتمین شاخصه حوزه انقلابی پرداخت و افزود: شجاعت در اعلام مواضع از مهم‌ترین شاخصه‌ها است و در این راستا حوزه علمیه انقلابی باید موضع خود را به‌صراحت اعلام کند و در هنگام رویارویی با برخی جریانات انحرافی بیانیه‌های صریح منتشر کرده و از هیچ جریانی ابا نداشته باشد چراکه این شاخصه از سوی مقام معظم رهبری با عنوان خط صریح دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران یادشده است؛ بنابراین می‌توان گفت اگر حوزه علمیه انقلابی نماند، انقلاب از بین خواهد رفت./841/پ201/ج1

ارسال نظرات