۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۴۷۱۴۴۴
هاآرتص:

یهودی سازی محله سلوان در قدس بی وقفه ادامه دارد

روزنامه عبری زبان هاآرتص در گزارشی تاکید کرد که شهرک نشینان صهیونیست وابسته به انجمن شهرک سازی "العاد" با پشتیبانی نیروهای پلیس به یک ساختمان متعلق به فلسطینیان در محله وادی حلوه در شهرک سلوان در قدس اشغالی یورش برده و این ساختمان را مصادره کرده اند.
شهرک صهیونیستی


به گزارش خبرگزاری رسا، شهرک سلوان یکی از نزدیک ترین محله ها به دیوارها و دروازه های بخش قدیمی قدس از سمت جنوبی شرقی و در مجاورت مسجد الاقصی و دیوار خارجی آن است.

نیر حسون خبرنگار هاآرتص به نقل از اویو توترسکی پژوهشگر صهیونیستی از انجمن "عیر عمیم" که قدس فعالیت دارد، آورده که این اقدامات نشان می دهد که دولت رژیم صهیونیستی و انجمن های یهودی لحظه ای دست از یهودی سازی محله سلوان برنمی دارند که این سیاست در نهایت منجر به ایجاد تنش بیشتر و برهم خوردن اوضاع در قدس می شود.

توترسکی هشدار داد که صهیونیست های ساکن قدس و دیگر اراضی اشغالی دیر یا زود تاوان این سیاست رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان را پس خواهند داد.

از سوی دیگر، نیر حسون اظهار داشت که کمیته نقشه کشی و ساخت و ساز شهرداری قدس اشغالی روز چهارشنبه گذشته تصمیم به ساخت یک ساختمان 3 طبقه جدید برای یهودیان در محله سلوان گرفت. این اولین بار است که شهرداری قدس اشغالی اجازه ساخت ساختمانی مسکونی برای یهودیان در مرکز محله سلوان را می دهد که این کار با همکاری انجمن شهرک سازی "عطیرات کوهانیم" صورت می گیرد.

به نوشته مرکز اطلاع رسانی فلسطین، انجمن مذکور قبلا نیز دادخواستی قضایی را برای تخلیه خانه های 9 خانواده فلسطینی در محله بطن الهوی در شرق قدس ارائه داده بود و بدین گونه دادخواست های قضایی ارائه شده برای تخلیه خانواده های فلسطینی به 722 مورد افزایش یافت.

هاآرتص همزمان با گزارش مذکور فایلی ویدیویی را نیز منتشر کرده است که طی آن نشان می دهد که کارکنان وابسته به وزارت مسکن رژیم صهیونیستی امنیت شهرک نشینان صهیونیست را در حالی که یک جوان فلسطینی را مورد ضرب و شتم قرار می دهند، تامین می کنند که همین مساله موجب درگیری جوانان فلسطینی با نگهبانان یهود و عناصر گارد مرزی رژیم صهیونیستی شد./982/ب102/د

ارسال نظرات