۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۴۷۱۸۰۱
مسؤول جامعه بسیج زنان آذربایجان غربی:

کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی سال آینده در ارومیه برگزار می شود

مسؤول جامعه بسیج زنان آذربایجان غربی گفت: کنگره 12 هزار شهید آذربایجان غربی شهریورماه سال آینده در ارومیه برگزار می شود.
یادواره شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، لیلا سپهری، مسؤول جامعه بسیج زنان آذربایجان غربی امروز در جلسه برگزاری کنگره 12 هزار شهید و شهیده آذربایجان غربی در شهریور 96، اظهار داشت: امید است که همه نهادها و گروه ها در اجرای این کنگره مشارکت کرده و با ارائه نظر و برنامه های خود به دبیرخانه این کنگره در کیفیتر برگزار کردن آن سهیم باشند.

وی با بیان اینکه چنین اقداماتی تنها ادای بخش اندکی از دین ما به شهدا است، افزود: فراگیری این کنگره باید مد نظر گرفته شود و پیش از اجرای آن برنامه های مختلفی در مراکز و نهادهای آموزشی، پرورشی و تربیتی جامعه به ویژه در بند نسوان زندانها اجرا شود.

مسؤول جامعه بسیج زنان آذربایجان غربی با تاکید بر استقبال از برنامه و نظر دیگران در اجرای بهتر این طرح، گفت: اجلاسیه ها و یادواره هایی پیش از کنگره در استان برگزار می شود تا جو جامعه برای حضور در این کنگره آماده شده و از برنامه های تهیه شده نهایت استفاده را ببرند.

وی از برگزاری همایش اسوه های صبر و مقاومت در همه شهرستانهای آذربایجان غربی خبر داد و ابراز کرد: برنامه ها و مراسمات مختلفی به عنوان پیش برنامه برگزاری کنگره در نظر گرفته شده است که تکمیل یادمان شهدای زن استان و ایجاد یادمان ویژه زنان شهیده سردشت از جمله آنها است.

سپهری با توجه به وجود 696 زن شهیده در آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: برای گرامیداشت یاد این بانوان از جان گذشته و کشته شدگان مظلوم دوران دفاع مقدس از 690 بانوی خود سرپرست دستگیری کرده و برای 690 نو عروس بی بضاعت جهیزیه تهیه می شود.

راضیه پورحیدر، مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) نیز در این جلسه به تاکید بر ضرورت جذب مشارکت آموزش و پرورش در این زمینه اشاره و ابراز کرد: باید در مورد مدارس بیشتر کار کرد، چرا که با وجود هجمه‎های سنگین دشمنان آشنایی دانش آموزان با فرهنگ شهدا الزامی تر است.

وی با توجه به شرایط زمان و خطر غفلت از تربیت انقلابی نسلهای جدید، افزود: درگیر روزمرگیها شدن و عدم پرداخت به اندازه به مقوله تربیت و پرورش انقلابی نسلهای جدید معضلی است که باید جدی گرفته شده و از غفلت در این راستا پرهیز کرد و با این وجود آشناسازی دانش آموزان با آرمانهای شهدا ضرورت بیشتری پیدا می کند.

نائب رئیس جمعیت زنان آذربایجان غربی با اشاره به دعوت از زنان خارجی به اجلاسیه زنان این استان، گفت: از سوریه نماینده ای در اتحادیه زنان مسلمان وجود دارد، ولی از ترکیه و آذربایجان عضوی در این اتحادیه مشاهده نکردم، اما باز می توان بانوانی را جذب و دعوت کرد./202/936/ب1

ارسال نظرات