۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۴۷۱۸۱۸
آیت الله اشرفی شاهرودی:

روحانیان از فرصت های تبلیغی برای تقویت فرهنگ وقف استفاده کنند

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به گسترش فرهنگ وقف حتی در کشورهای اروپایی، گفت: طلاب و روحانیان باید از فرصتهای تبلیغی مانند حج، نماز جمعه، محرم و ماه مبارک رمضان برای زمینه سازی گسترش فرهنگ وقف به بهترین نحو استفاده کنند.
آیت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان روز گذشته در دیدار مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ضمن ابراز رضایت از دغدغه و تلاش جدی اوقاف برای استیفای حقوق موقوفات، گفت: اگر تلاشهای اوقاف در این راستا اطلاع رسانی شود قطعا رغبت مردم به ایجاد وقف بیشتر می شود.

وی با اشاره به گسترش فرهنگ وقف حتی در کشورهای اروپایی، خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید از فرصتهای تبلیغی مانند حج، نماز جمعه، محرم و ماه مبارک رمضان برای زمینه سازی گسترش فرهنگ وقف به بهترین نحو استفاده کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی همچنین با اشاره به اقدامات برخی موقوفه خواران برای مقاومت در برابر استیفای حق موقوفه از سوی اوقاف، یادآور شد: هر چند رفع تصرف موقوفات، مشکلات و تبعات بسیاری را برای مسؤولان اوقاف در پی دارد اما نباید از این مهم غفلت شود.

گفتنی است، این استاد حوزه علمیه خراسان که خود از واقفان به شمار می رود، در پایان این دیدار با خرید سهام موقوفه حضرت زهرا(س) بار دیگر در این امر خداپسندانه مشارکت کرد./930/202/ب2

ارسال نظرات