۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶
کد خبر: ۴۷۱۹۳۱
مدیر مدرسه علمیه معیر:

خوی اشرافی‌گری و تنبلی به اقتصاد ما ضربه می‌زند

حجت الاسلام عبدالهی گفت: اگر بخواهیم جهادی کار کنیم، باید فضای جامعه را درک کنیم؛ وقتی مسؤولان به دنبال اشرافیت باشند قطعا نمی‌توانند یک اقتصاد پویا راه بیندازند؛ نتیجه این دیدگاه، اقتصاد سرمایه‌ای و لیبرال می‌شود که خود غربی‌ها هم در آن مانده‌اند.
اقتصاد مقاومتی

حجت الاسلام مهدی عبدالهی مدیر مدرسه علمیه معیر، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در رابطه با دستاوردهای نظام اسلامی در عرصه اقتصادی، گفت: به دلیل اینکه بعد از زمان اهل بیت تا قبل از انقلاب اسلامی ایران، حکومت اسلامی نداشته‌ایم تا تمام شئون مردم را اداره کند، بعد از پیروزی انقلاب، کلیات مفاهیم اقتصادی را در اسلام داشتیم ولی با بحران‌های زمان انقلاب و جنگ تحمیلی، مباحث این‌چنینی عقب افتاد.

وی در ادامه افزود: با وجود اینکه 15 سالی هست که در این زمینه به طور جدی کار شده ولی زیر بنای اصلی، اخیرا در حال شکل‌گیری با یک رویکرد خاص است تا بتواند خود را نشان دهد؛ به طور مثال در زمینه بانکداری بدون ربا و اسلامی تعارضاتی وجود دارد که ما سعی در رفع آنها کرده‌ایم اما هنوز نتیجه مطلوب را نگرفته‌ایم.

مدیر مدرسه علمیه معیر ابراز داشت: با تمام تفاسیر، همین که نظام اقتصادی مستقلی داریم که زیر پرچم آمریکا نیست و با تمام دشمنی‌ها خودمان برای آن تصمیم می‌گیریم، دستاورد فعلی نظام است؛ با ادامه این روند، اگر بتوانیم در مسیر اقتصاد مقاومتی که یک نظام مستقل و پویا است، گام‌های مهم‌تری برداریم، در آن نقطه نظام اسلامی می‌تواند خود را بروز دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: ما باید صبر و تلاش بیشتری داشته باشیم تا ان‌شاءلله در مباحث اقتصادی که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز بوده است، به نتایج مورد انتظار دست یابیم.

حجت الاسلام عبدالهی در رابطه با ضعف و ناتوانی مسؤولان در حل مشکلات اقتصادی اظهار داشت: چند عامل در این مورد دخیل هستند؛ پرهیز از خوی ساده زیستی و اشرافی‌گری که یکی از نمودهای آن حقوق‌های نجومی است و امام راحل بارها این نکته را به مسؤولان گوشزد کرده بودند.

مدیر مدرسه علمیه معیر در ادامه گفت: اگر بخواهیم جهادی کار کنیم، باید فضای جامعه را درک کنیم؛ وقتی مسؤولان به دنبال اشرافیت باشند، قطعا نمی‌توانند یک اقتصاد پویا راه بیندازد؛ نتیجه این دیدگاه، اقتصاد سرمایه‌ای و لیبرال می‌شود که خود غربی‌ها هم در آن مانده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مورد دیگری که ادامه خوی اشرافی‌گری، تنبلی و سرخوردگی است و معظم له به آن اشاره کرده‌اند، این است که بعضی‌ها دل‌زده و تفکرات‌شان عوض شده، آنها دنباله‌روی آمریکا و اسرائیل شده‌اند؛ دنباله روی حتما در دست گرفتن پرچم آنها نیست، همین که ما دنبال تولید و اقتصاد ملی و پیگیر امور اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیستیم، نتیجه همین می‌شود که پیشرفت اقتصادی مورد اننتظار به دست نمی‌آید؛ از این رو خوی اشرافی‌گری، تنبلی و سستی عواملی هستند که به اقتصاد ما ضربه می‌زنند./302/966/ب1

ارسال نظرات