۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۴۷۱۹۶۸
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد

آیت الله طه محمدی با اشاره به جایگاه استفاده از ظرفیت مساجد، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق از جایگاه و فضای معنوی مساجد برای رونق امور فرهنگی در جامعه استفاده کرد و کمبودها با این روش مرتفع می شود.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، امام جمعه همدان ظهر امروز در جلسه شورای مساجد شهرستان همدان با اشاره به اهمیت مسأله بصیرت در جامعه، بیان کرد: ائمه محترم جماعات باید در مساجد بصیرت افزایی کرده و افراد انقلابی تربیت کنند.

وی در ادامه افزود: مسجد سنگر دین و مکان تبیین حق و حقیقت است، مبادا افرادی سعی داشته باشند با سیاست بازی و نهادینه کردن افکار خود بخواهند از این سنگر امن الهی سوء استفاده کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به جایگاه خطیر امام جماعت در مسجد، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف امام جماعت در مسجد سیاستگذاری صحیح در بین مردم و تشخیص و حرکت به موقع است.

امام جمعه همدان با اشاره به جایگاه استفاده از ظرفیت مساجد، گفت: باید با برنامه ریزی دقیق از جایگاه و فضای معنوی مساجد برای رونق امور فرهنگی در جامعه استفاده کرد و کمبودها با این روش مرتفع می شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت نظم به ائمه جماعات، توصیه کرد: یکی از نشانه های افراد موفق نظم در امورشان است، از این رو  اگر می خواهید در هدف الهی خود موفق شوید به نظم اهتمام ویژه ای داشته باشید.

امام جمعه همدان با اشاره به ظاهر آراسته و اهمیت آن، تصریح کرد: پیامبر اسلام(ص) به موضوع ظاهر خود اهمیت فراوانی می دادند و همیشه لباس زیبا و تمیز به همراه بهترین عطر ها را استفاده می کردند چه خوب است پیشوایان و ائمه جماعات ما نیز به این خلق و خو مزین شوند.

وی در پایان افزود: هدف انسان در هر کاری باید الهی باشد و حال که شما در مسند دین و امام جماعت مردم هستید، سعی کنید که تمام قدم هایتان را در راه رضای خداوند متعال بردارید./979/202/ب2

ارسال نظرات