۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۴۷۲۲۳۸
نماینده سابق مردم تهران در مجلس:

مدافعان حرم معنای وطن پرستی را تفسیر می کنند

بذرپاش گفت: یکی از شاخصه های وطن پرستی نگهبانی و حراست از خاک و میهن است و امروز با این که دشمن حتی فکر حمله نظامی مستقیم را به ذهن خود راه نمی دهد مجاهدت های مدافعان حرم است که وطن پرستی را معنا می کند.
مهرداد بذرپاش رييس سازمان ملي جوانان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مهرداد بذرپاش، نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره رسانه ای ابوذر که در محل دفتر روزنامه قدس برگزار شد، با بیان این که یکی از مسائلی که همیشه از سوی محافل روشنفکری استفاده می شود مسأله وطن پرستی است، گفت: این مسأله همیشه بر سر نیروهای انقلاب کوبیده می شود و ادعا می شود که جریان انقلابی وطن پرست نیست و مصالح ملی را در نظر نمی گیرد.

بذرپاش افزود: یکی از شاخصه های وطن پرستی نگهبانی و حراست از خاک و میهن است. امروز با این که دشمن حتی فکر حمله نظامی مستقیم را به ذهن خود راه نمی دهد و دلیلی برای حمله کردن به کشور ما وجود ندارد، اما مجاهدت های مدافعان حرم است که وطن پرستی را معنا می کند. امروز ادعای وطن پرستی بیشتر بر شیوه زندگی شهید جهانی و شهید جهانی منطبق است یا آن افرادی که در BBC و آب و هوای خوش لندن برای ملت نسخه ملیت گرایی می پیچند؟

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مدعیان دروغین وطن پرستی در داخل هم دنباله دارند. وقتی که یکی از بچه های شان برای خدمت سربازی به مرز کرمانشاه اعزام می شود از بیت رهبری تا پایین رابط می زنند تا فرزندشان را معاف کنند یا به تهران منتقل کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برخی سیاسیون برای خارج کردن رقبای خود از میدان، جو نا امیدی را در جامعه القا می کنند، گفت: بدتر از فریاد و حرف ناامیدانه، رفتار و تصمیماتی است که این ناامیدی را القا می کند. توان جمهوری اسلامی را همین رفتارها و تصمیماتی که منتج به نتیجه «ما نمی توانیم» می شود نابود می سازد.

بذرپاش تصریح کرد: دنباله روهای جریان فکری «ما نمی توانیم» در داخل فعال است. به عنوان نمونه وقتی قرارداد های هوایی چند میلیارد دلاری می بندند که طی آن صنعت هوایی تا ده سال آینده کشور ما در اختیار هواپیماهای خارجی خواهد بود، دیگر انگیزه و فایده ای برای طراحان و توسعه دهندگان هوایی ما در دانشگاه ها همچون صنعتی شریف و امیر کبیر باقی نمی ماند.

نماینده سابق مجلس افزود: سازمان سنجش به من اعلام کرد که تقاضا برای رشته های فیزیک هسته ای و گداخت هسته ای به یک هفتم الی یک هشتم کاهش یافته است. وظیفه امروز ما فریاد کشیدن و رسوا کردن افراد خسته و بی حوصله و طعنه زن و بی رمقی است که «ما نمی توانیم» را با حرف و تصمیم و عمل به جامعه القا می کنند.

بذرپاش در ادامه به صدمه آسیب های اجتماعی به کشور اشاره و اظهار کرد: به عنوان نمونه خطر رشد طلاق در جامعه ما به حد فاجعه رسیده است. متاسفانه عده ای روشنفکر نما به دنبال سوء استفاده از این ماجرا هستند. روشنفکر نماهایی که یکی از عوامل اصلی رشد آسیب های اجتماعی در کشور با نسخه هایی که می پیچیده اند بوده اند. ما فقط نظاره گر و توصیف گر این وضعیت بوده ایم.

وی در پایان با بیان این که خانواده ها نقش مؤثری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند، گفت: نباید از واقعیت هایی چون افزایش سن ازدواج فرار کنیم و حرف ها را بخوریم. والدین در اینجا نقش مهم تری نسبت به مسؤولان دارند. نباید فریب برخی که با کم رمقی و بی عرضگی می خواهند با پاک کردن صورت مساله یا ایجاد دو قطبی های کاذب حواس ما و جامعه را از این مسائل اصلی پرت کنند بخوریم./202/820/ب1

ارسال نظرات