۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۴۷۲۲۷۷
آیت الله طبرسی:

اختلاف میان سران قوا به نفع دشمنان است/ مسؤولان با تاراج کنندگان بیت‌‌المال قاطعانه برخورد کنند

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به برخی اختلافات میان دو قوه کشور، گفت: دعواهای بی‌حاصل شما برای معیشت مردم فایده ندارد و افشاگری‌ها هیچ دردی از جامعه دوا نمی‌کند.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با اشاره به برخی اختلافات میان دو قوه کشور، گفت: دعواهای بی‌حاصل شما برای معیشت مردم فایده ندارد و افشاگری‌ها هیچ دردی از جامعه دوا نمی‌کند.

وی با بیان این که این درگیری‌ها مایه دلسردی و ناامیدی است، افزود: مسؤولان باید حواشی ها را رها کنند و ریشه فساد را در کشور بخشکانند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که مسؤولان باید با کسانی که بانک ها را خالی می کنند و پول مردم را به تاراج می برند برخورد قاطعانه کنند، خاطرنشان کرد: برخورد قانونی با متخلفان و مفسدان اقتصادی خواسته اصلی مردم است.

امام جمعه ساری بر ضرورت وحدت و همدلی سران قوا در شرایط امروز جامعه تأکید کرد و گفت: هر گونه تفرقه و اختلاف میان مسؤولان تنها به نفع دشمنان انقلاب خواهد بود.

وی با بیان این که دشمنان همه توان خود را برای ایجاد تفرفه و اختلاف میان مسؤولان کشور به کار گرفته اند، افزود: وحدت و همبستگی رمز پیشرفت و توسعه کشورمان در هر مقطعی است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نباید برخی اختلاف نظرهای جزیی موجب سوء استفاده دشمنان نظام شود، تصریح کرد: دشمن تنها منتظر کوچکترین روزنه برای ضربه زدن به انقلاب و نظام اسلامی است که باید هوشیارتر رفتار کنیم.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود به مسأله حقوق های نجومی اشاره کرد و با بیان این که این مسأله موجب ناراحتی مردم کشورمان را فراهم کرده است، خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با حقوق های نجومی مدیران کشور قاطعانه برخورد کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به سرما و برف اخیر در شمال کشور و خسارت های وارده به باغداران مازندرانی اشاره کرد و گفت: امیدواریم دولت به وعده خود در کمک به خسارت دیدگان جامه عمل بپوشاند.

آیت الله طبرسی همچنین بر ضرورت حذف برخی بروکراسی های اداری در سازمان های دولتی تأکید کرد و افزود: متأسفانه همین بروکراسی های اداری زمینه ساز بسیاری از مشکلات را فراهم کرده است.

وی با تأکید براین که مردم نباید درگیر بروکراسی های اداری شوند، تصریح کرد: مسؤولان باید از همه ظرفیت های موجود جهت خدمت به مردم استفاده کنند و در مسیر کاهش مشکلات و گرفتاری های آنها گام بردارند.

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که ایجاد زیرساخت‌های مناسب در مازندران موجب جذب گردشگران بسیاری در این استان می شود، گفت: مهیا شدن زیرساخت‌های گردشگری در مازندران در رونق اقتصادی و رفع مشکل بیکاری جوانان کمک بسیاری می کند.

امام جمعه ساری، یکی از راه های کسب درآمد مورد قبول برای کشورها را مسأله گردشگری عنوان و اظهارداشت: اکثر کشورها یکی از درآمدهای کلان شان سیاحت و گردشگری است.

وی با بیان این که بیش از صد پروژه نیمه‌کاره گردشگری در مازندران وجود دارد که باید تکمیل شود، اذعان داشت: تکمیل پروژه‌های گردشگری در مازندران حدود ۲۷ هزار شغل جدید ایجاد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان این که باید تمام دارایی های مازندران مدیریت و از سرمایه‌گذاران حمایت شود، افزود: تسهیلات بانکی با نگاه اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی در جهت پنجره واحد اقتصادی به سرمایه‌گذاران ارائه شود.

آیت الله طبرسی با بیان این که باید تسهیلات در اختیار سرمایه‌گذاران ارائه شود تا مشکل بیکاری در مازندران کاهش یابد، خاطرنشان کرد: بیشتر معضل‌ها و مشکلات اجتماعی به وضعیت مالی و معیشت مردم مربوط می‌شود که مسؤولان باید برای رفع آن تلاش کنند.

وی با بیان این که مردم وضع مالی خوبی ندارند و گلایه‌ها به بنده فراوان است، گفت: مسلمانان نباید دست رد بر سینه نیازمندان بزنند و تا جایی که توان مالی دارند به مستمندان کمک کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به سالگرد کشف حجاب از سوی رضاخان اشاره کرد و با بیان این که حجاب مایه سربلندی و افتخار بشر است، افزود: بی شک کم رنگ شدن و از بین رفتن عفاف و حجاب در میان جوامع موجب از هم پاشیدگی خانواده خواهد شد.

آیت الله طبرسی با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب در ایران اسلامی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه راه های مختلفی وجود دارد، از جمله این که همه دستگاه‌ها موضوع حجاب و عفاف را در اولویت برنامه‌های خود قرارداده و روش‌های اجرایی و ضوابط خاص در مورد پوشش و نوع لباس را ابلاغ کنند. 

وی با اشاره به این که دولت ها نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه بر عهده دارند، افزود: دولت ها به همان نسبتی که برای رفاه و معیشت زندگی مردم وظیفه دارند به همان نسبت هم برای مسائل اخلاقی و رفتاری جامعه تکلیف مهمی بر عهده دارند. 

امام جمعه ساری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که دنیای غرب امروز از جوانان انقلابی و مدافعان حرم هراس دارند، افزود: اروپا، آمریکا و ترکیه تروریست‌ها را پرورش دادند اما در آغاز سال‌نو میلادی همین تروریست‌ها گریبان‌گیر آنها شد.

وی منطق ایران اسلامی را صلح و سازش در جهان عنوان کرد و افزود: مسیحی‌ها در ایران اسلامی با امنیت و آرامش عید خود را برگزار اما در کشورهای دیگر مسیحی ها با ترس و خون‌ریزی مراسم سال‌نو را برگزار کردند.

نماینده ولی فقیه در مازندران به بدعهدی‌های کشور ترکمنستان برای فروش گاز به ایران اشاره کرد و گفت: ترکمنستان برای فروش گاز به ایران اسلامی بازی در می‌آورد مردم باید در مصرف گاز در فصل سرما صرفه‌جویی کنند./201/950/ب1

ارسال نظرات