۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۴۷۲۲۹۱
امام جمعه موقت کرمان:

بد حجابی آثار نامطلوبی در حوزه خانواده دارد

حجت الاسلام قاسمی زاده با بیان این‌که بی حجابی و بد حجابی آثار نامطلوبی در حوزه خانواده دارد، گفت: بد حجابی در حوزه خانواده سبب سستی شده و امور کار و میزان کار را پایین می آورد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان

به گزارش خبرنگار خبر گزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام محمد قاسمی زاده امام جمعه موقت کرمان در خطبه های نماز جمعه این شهر در مصلی امام علی(ع) گفت: یکی از توفیقات ارزشمند در کشور ما وجود حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان یک پناهگاه است.

وی افزود: از قرن اول هجرت قم به عنوان مرکز مهم شیعه بود، بعضی از شهرها در قرن دوم و سوم به مراکز شیعه ملحق شدند؛ تعدادی از کوفیان که محبان اهل بیت(ع) بودند در این شهر مستقر شدند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان تصریح کرد: از قرن اول تا چهارم قم یک مرکز شیعه، هم در عرصه معنوی و هم در عرصه فرهنگی بوده است؛ وجود علما در این شهر سبب نشر روایات معصومین(ع) است.

امام جمعه موقت کرمان بیان کرد: وجود حضرت معصومه(س) در جامعه ایران اسلامی منشا برکات است؛ حوزه های علمیه مرکز نشر دین و شکل گرفتن در انقلاب اسلامی هستند، از همین شهر تشکیل شده اند.

وی ایراد کرد: حضرت معصومه(س) دارای ویژگی هایی هستند، که یکی از این ویژگی ها برکات علمی است؛ همچنین ایشان محدثه هم بوده اند.

حجت الاسلام قاسمی زاده با اشاره به سخن امام کاظم(ع) که در مورد دخترشان فرمودند: فدای دختر شوم، مطرح کرد: حضرت معصومه(س) از شان و منزلت بالا و برکات علم و دانش  برخوردار بودند.

خطیب نماز جمعه کرمان افزود: روز توطئه شوم کشف حجاب از سوی رضا خان در سال 1314 اتفاق افتاد، موضوع حجاب قابل توجه است؛ عفاف و حجاب جزء ضروریات دین است.

وی تاکید کرد: هر کس منکر حجاب شود به تعبیر ما از دین خارج شده و همانند کسی  است که مسلمان باشد و نماز را قبول نداشته باشد.

امام جمعه موقت کرمان اظهار داشت: بی حجابی و بد حجابی آثار نامطلوبی در حوزه خانواده، کار، تلاش، علم و دانش دارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان مطرح کرد: بد حجابی در حوزه خانواده سبب سستی شده و امور کار و میزان کار را پایین می آورد؛ در دست یابی به علم هم مانع پیشرفت می شود.

وی با اشاره به سخن امام حسن عسکری(ع) مبنی بر غفلت از تربیت فرزندان، عنوان کرد: در دوران کودکی فرزندان باید خوب تربیت شوند و جایگاه والدین را واضح ببینند.

امام جمعه موقت کرمان تاکید کرد: شهدا نقطه آغازین انقلاب هستند، که نقش بسیار مهمی برای تثیبت انقلاب و برگ برنده و برجسته برای ایران می باشند.

مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان کرمان اشاره کرد: پدران و مادران بایستی قدر جوانان را بدانند امروزه این جوانان  هستند که می توانند آینده این نظام و انقلاب را فراهم کنند.

خطیب نماز جمعه کرمان در پایان گفت: آنچه در کشور داریم امنیت است؛ که به لطف خدا و با همت نیروهای نظامی از برکات و خدمات انقلاب اسلامی است./201/972/ب1

ارسال نظرات