۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۴۷۲۲۹۸
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

مسؤولان ایران مراقب موذی‌گری انگلستان باشند

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به سابقه تاریخی انگلیس در ضربه زدن به ایران از اظهارنظر اخیر یکی از مسؤولان انگلیسی انتقاد کرد و گفت: باید مسؤولان ایرانی مراقب موذی‌گری انگلیس باشند.
حجت الاسلام یعقوبی - نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به هفدهم دی، سالروز اعلام کشف حجاب از سوی رضاخان، اظهار کرد: رضاخان در قالب این طرح استعماری به بانوان ایرانی دستور داد تا در کوچه و خیابان بدون حجاب ظاهر شوند و هیچ خانم چادری حق حضور در خیابان و کوچه‌ها را ندارد.

وی با اشاره به اینکه رضاخان در آن زمان بسیاری از طرح‌های استعماری دیکته‌شده از سوی انگلیس را اجرا می‌کرد، اضافه کرد: فضولیها و اقدام مذبوحانه انگلیس علیه ایران همچنان ادامه دارد؛ به همین دلیل اکنون هم باید به سفارتخانه انگلیس و اقدامات آن به دیده شک و تردید نگاه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در هفته‌های اخیر یکی از مسؤولان انگلیس در یکی از کشورهای عربی اظهار کرده که نباید اجازه دهیم ایران اسلامی مقتدر شود، ادامه داد: ایرانی‌ها آمریکا را که بزرگ‌تر از انگلیس بود از کشور بیرون کردند انگلیس که جای خود دارد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی انگلیس در ضربه زدن به ایران، از اظهارنظر اخیر این مسؤول انگلیسی انتقاد کرد و افزود: باید مسؤولان ایرانی مراقب موذی‌گری انگلیس باشند.

مهم‌ترین پیام قیام 19 دی حضور به‌موقع در صحنه دفاع از نظام اسلامی است

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت نوزدهم دی‌ماه، سالروز قیام خونین مردم قم علیه حکومت ستم‌شاهی، اظهار کرد: نخستین جرقه رسمی انقلاب اسلامی در قم در نوزدهم دی‌ماه زده شد؛ زیرا روزنامه اطلاعات در مقاله‌ای به امام خمینی (ره) توهین کرد و مردم و طلاب قم نتوانستند این توهین را تحمل کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در قیام نوزدهم دی شماری از مردم و طلاب قم به شهادت رسیدند، ادامه داد: مردم و طلاب قم با بصیرت مثال‌زدنی در میدان حضور یافته و پیام ماندگاری را به ملت منتقل کردند.

به گفته وی پیام ماندگار قیام نوزدهم دی‌ماه برای امروز ملت ما حضور به‌موقع و با بصیرت در صحنه‌های مختلف دفاع از انقلاب و نظام اسلامی است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: قم از نظر قداست جایگاه ویژه‌ای دارد؛ به‌گونه‌ای که چند حادثه بزرگ را در خود ثبت کرده که تنها یکی از آنها ورود حضرت معصومه (س) به این شهر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی قیام نوزدهم دی سال 56 و قیام پانزدهم خرداد سال 42 را از دیگر وقایع تاریخی شهر قم در راستای پیروزی انقلاب و نظام اسلامی ذکر کرد.

ضرورت مراقبت نسبت به نفوذ افراد موج‌سوار

خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت سالروز میلاد امام حسن عسکری (ع)، گفت: این امام همام مردم را به سه دسته تقسیم کرده که دسته اول شامل اهل بصیرت، دانایی و آگاهی است که راه خود را پیدا کرده و همواره در مسیر حق حرکت می‌کنند.

وی ادامه داد: دسته دوم افرادی هستند که راه خود را گم کرده‌اند، در زندگی ثبات ندارند و در برابر سختی‌ها استقامت نداشته و تنها به فکر موج‌سواری هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: بنا به فرموده امام حسن عسکری (ع) تصریح کرد: دسته سوم افرادی هستند که شیطان بر آنها مسلط شده و همواره گروه حق را به حاشیه می‌برند و تلاش می‌کنند به‌وسیله باطل حق را از میدان بیرون کنند؛ ازاین‌رو ما باید همواره نسبت به گروه دوم و سوم مراقبت داشته باشیم./201/9314/ب1

ارسال نظرات